تظاهرات مردم پاکستان در حمایت از پیامبر اسلام ۱۶ کشته برجا گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، هرچند تظاهرات امروز مردم پاکستان در اعتراض به اهانتهای انجام شده به ساحت نورانی پیامبر اسلام (ص) به خشونت کشیده شد و شش نفر در جریان آن جان باختند، اما تظاهرات انجام شده در اغلب کشورهای اسلامی به گونه ای صلح آمیز به پایان رسیدند.

امروز در پاکستان دهها هزار نفر از مردم به تظاهراتی پیوستند که با دعوت دولت و در اعتراض به توهین انجام شده در کشورهای آمریکا و فرانسه به ساحت حضرت محمد (ص) برگزار شده بود.

بر همین اساس امروز شهرهای پیشاور، کراچی، اسلام آباد، لاهور، مظفر آباد و مولتان صحنه تظاهرات ضد آمریکایی و ضد فرانسوی بود.

کنسولگری های آمریکا در این شهرها از مهمترین مراکزی بود که تظاهرات کنندگان پاکستانی قصد داشتند آنها را به تسخیر خود دربیاورند که البته نیروهای پلیس مانع رسیدن تظاهرات کنندگان به این ساختمانها شدند.

برهمین اساس، خشونت آمیزترین تظاهرات امروز مربوط به شهر کراچی بود که در طی آن سه افسر پلیس، و دو فرد عادی کشته شده و ۱۲ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در شهر پیشاور نیز مردم اقدام به آتش زدن دو سینما کردند که پلیس برای متفرق کردن آنها اقدام به شلیک گاز اشک آور کرد. در نتیجه این اقدام پلیس، پنج نفر از تظاهرات کنندگان به شدت زخمی و یک نفر نیز کشته شد.

اما آسوشیتدپرس در خبری فوری اعلام کرده که تظاهرات امروز مردم پاکستان ۱۶ کشته برجای گذاشته است. این خبرگزاری به نقل از منابع بیمارستانی اعلام کرد که در کراچی ۱۲ نفر کشته و ۸۲ نفر زخمی شده اند.

برهمین اساس در پیشاور نیز به گزارش این رسانه غربی، سه نفر کشته و ۶۱ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در همین رابطه “محمد طارق خان” یکی از تظاهرات کنندگان در شهر اسلام آباد به خبرنگار رویترز گفت : درخواست ما این است که هر شخصی را که به پیامبر ما توهین کرده به دست ما بسپارند تا وی را محاکمه کنیم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.