تظاهرات هزاران بحرینی در اعتراض به اظهارات اخیر مقامات این کشور

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه به استناد به گزارش شاهدان عینی نوشت که فراخوان تظاهرات امروز (جمعه) توسط جمعیت الوفاق، که شاخص ترین گروه مخالف حکومت بحرین است، صورت گرفته و در منطقه غربی منامه به وقوع پیوست.

براساس گزارش شاهدان عینی، اصلی ترین شعار مردم بحرین در این تظاهرات، ‘دمکراسی ما را متحد می کند’ بوده است. برخی از تظاهرکنندگان نیز خواستار کناره گیری ‘خلیفه بن سلمان الخلیفه’ نخست وزیر بحرین از قدرت شدند. وی از زمان استقلال بحرین از انگلیس در سال ۱۹۷۱ میلادی تا به حال نخست وزیر این کشور است.

وزارت امور خارجه بحرین روز گذشته در پاسخ به ابراز نگرانی های وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر سرکوب تظاهر کنندگان در بیانیه ای اعلام کرد: بحرین ابراز عقیده مسالمت آمیز را که در چارچوب قانون اساسی و مقررات این کشور باشد به رسمیت می شمارد.

در این بیانیه همچنین اضافه شده است: نیروهای امنیتی در مقابل حملات پیاپی و خشونت آمیز، خویشتنداری از خود نشان دادند اما این حق برای آنان محفوظ است که در صورت تشدید خشونت ها اقدامات لازم را صورت دهند.

در پی ادامه خشونت های نظامیان وابسته به رژیم آل خلیفه، دبیر کل سازمان ملل متحد ساعاتی پیش ضمن ابراز نگرانی در این باره، از مسئولان این رژیم خواست حقوق بشر را رعایت کرده و به حقوق اولیه معترضان احترام بگذارند.

مترجمام/۹۲۴۲** ۱۵۷۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۹۲۶۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.