تعالی سازمانی در رادیو

به گزارش ممتازنیوز به نقل از جام جم آنلاین در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

جام جم آنلاین: معاون صدای رسانه ملی حرکت بر مدار برنامه را در رادیو نهادینه شده دانست و تعالی سازمانی را در پرتو برخورداری از خرد جمعی و استفاده از نیروهای متعهد بر شمرد.

 به گزارش روابط عمومی صدا، محمد حسین صوفی معاون صدای رسانه ملی در مراسم تجلیل از عوامل رادیو تابستانه و رونمایی از سایت رادیو مهر اظهار کرد: در ۴ سال گذشته که افتخار پذیرش مسئولیت در رادیو را داشته ام با دو نگاه در هدایت رسانه‌ای مواجه بودم یکی نگاه فردی و دیگری نگاه جمعی که استفاده از خرد جمعی را در مدیریت رادیو برگزیدم چون علاقه مند بودم تا از این خرد و اندیشه موجود در رادیو استفاده کنم.

وی استفاده از خرد جمعی را باعث دوری از رفتار هیاتی برشمرد و نزدیک شدن به رفتار توأم با برنامه ریزی و هدفمندی و حرکت بر مدار برنامه را از دیگر نتایج آن برشمرد.

معاون صدا ضمن اظهار این که حرکت بر مدار برنامه و هدفمندی در رادیو نهادینه شده است، انتخاب شعارهای تشخص،سرآمدی،ارتقاء کیفیت، حفظ مخاطب، مخاطب آفرینی و… را نشأت گرفته از حضور جمع کارکنان پرتلاش، مسئولیت پذیر و سخت کوش در رادیو دانست.

صوفی با اشاره به این که برای رادیو در سالهای مختلف شعارهای متفاوتی مطرح شده است به تعالی سازمانی و کارآمدی نیروی انسانی در این رسانه اشاره کرد و دارا بودن مولفه‌هایی چون سخت کوشی، جدی و منظم بودن، اهل کار تیمی و فروتن بودن، قدرشناسی و وظیفه شناسی، برخورداری از احساس مسئولیت بالا و وجدان کاری و داشتن سواد رسانه‌ای را جزو الزامات و مولفه‌های اشتغال در رسانه رادیو برشمرد.

معاون صدا نتیجه دارا بودن مؤلفه‌های مذکور برای اشتغال در رادیو را برخورداری از نیروهای حرفه‌ای در این رسانه دانست و تعالی سازمانی را هم نتیجه استفاده از نیروهای حرفه‌ای در این رسانه برشمرد.

صوفی تصریح کرد: تعالی سازمانی در سازمان‌های تأثیرگذار، زنده، پویا، فعال و صاحب جایگاه وقتی پدید می‌آید که افراد صاحب ذوق و انسان‌های ایده پرداز درآن وجود داشته باشند و از خصوصیات این انسان‌ها تلاش برای تحول در سازمان و نهایتاً تحول در محتوا است.

وی انسان تحول یافته را انسانی کارآمد برشمرد و استفاده از آن را باعث تحول در سازمان ورسیدن به تعالی سازمانی دانست و اظهار کرد: ما در رسانه رادیو انسان‌های کارآمدی داریم که هم در عرصه کار فردی، اجتماعی و رسانه‌ای تأثیرگذار هستند و هم می‌توانند کار تیمی انجام دهند.

صوفی داشتن ویژگی جسارت را وابسته به برخورداری از مؤلفه‌هایی چون: وجدان کاری، تعصب، تعهد کاری و اجرای کار تیمی برشمرد و گفت: در رادیو و در استفاده از خرد جمعی به این نتیجه رسیدیم که باید در برنامه‌ها توسعه کمی و کیفی داشته باشیم و راه اندازی رادیو تابستانه از جمله این اقدامات بود.

وی ضمن تشکر از اهتمام معاونت توسعه و فناوری رسانه در ایجاد بسترهای لازم برای راه اندازی رادیو تابستانه عنوان کرد: تجربه رادیو تابستانه تجربه‌ای فوق العاده گرانقدر بود و تمام اقداماتی که در معاونت صدا صورت می‌گیرد مبتنی بر علم مدیریت است که باعث می‌شود نتیجه کارها با کیفیت و دارای ابتدا و انتهایی معین و مشخص باشد.

معاون صدا یکی از کارکردهای رادیو را انعطاف پذیری آن در مناسبت‌های مختلف برشمرد و راه اندازی رادیو مهر را در ادامه رادیو تابستانه دلیلی بر این انعطاف پذیری دانست و از افتتاح رادیو زمستانه و بهاره در ادامه رادیو مهر خبر داد.

وی شاخصه‌های رادیو تابستانه و رادیو مهر را استفاده از تجهیزات و نیروهای موجود در دیگر شبکه‌ها برشمرد.

صوفی تصریح کرد: ما قصد داریم در شبکه‌هایی که در آینده به تدریج مثل رادیو لبخند، رادیو کتاب،رادیو گردشگری و… راه اندازی می‌کنیم با همین سبک و سیاق پیش برویم.

شایان ذکر است در ابتدای این مراسم دکتر لبیبی مدیرکل پژوهش‌های رادیو به سخنرانی پرداخت و از برگزیدگان بخش‌های مختلف رادیو تابستانه از جمله برگزیدگان مخاطبان رادیو تابستانه، بینندگان ثابت این رادیو و برگزیدگان مسابقه رادیو تابستانه تقدیر شد و در پایان مراسم هم رضا رضایی مدیر شبکه رادیویی تابستانه سخنرانی کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.