تعبیر «دانشجوی پولی» و انتساب آن به قانون پنجم، تعبیری نارواست

۰۹م آذر ،

معاون آموزشی در پاسخ به انتشار یافتن خبر خبرگزاری مهر با عنوان «پذیرش دانشجوی دکتری پولی در پزشکی» گفت: تعبیر دانشجوی پولی و انتساب آن به قانون پنجم، تعبیری غیر ارزشی و نارواست.

 به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر محمدعلی محققی درخصوص خبر خبرگزاری مهر با عنوان پذیرش دانشجوی دکتری پولی در پزشکی ،جزئیات پذیرش دانشجو در دوره‌های مازاد ظرفیت گفت: آنچه که از طرف من در خبرگزاری مهر در این خصوص انتشار یافته و مورد سوء استفاده برخی از رسانه‌ها و خبرگزاریها هم واقع شده است، صحت ندارد.
 
وی در این رابطه گفت: موضوعی که در پاسخ به سوال خبرنگار مهر تشریح کردم، نفی واژه غیر ارزشی و نادرست «دانشجوی پولی» توسط بعضی از خبرنگاران حوزه آموزش عالی بوده است که می‌بایست اصحاب رسانه در انتقال درست مفاهیم، دقت لازم را داشته باشند. .
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اینجانب در گفت و گو با خبرنگار مهر، همچنین به مصوبات قانون برنامه پنجم، ضوابط پذیرش دانشجو براساس مصوبات شورای گسترش دانشگاه‌ها، ظرفیت مازاد چگونگی اعمال آن در مقاطعی مانند کارشناسی ارشد، لزوم حفظ کیفیت و استانداردهای آموزش از جمله نسبت استاد به دانشجو، تاکید مکرر بر انتشار یافتن اطلاعات مربوط به پذیرش دانشجو در سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی اشاره و تأکید کردم این وزارتخانه آمادگی ارائه ظرفیت مازاد برای متقاضیان در چارچوب مصوبات شورای گسترش دانشگاه‌ها را دارد.
 
دکتر محمدعلی محققی با ابراز تأسف از تحریف سخنان وی و نیز برداشت نادرست خبرنگار مهر تصریح کرد: توسعه آموزش و افزایش یا کاهش پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف، تابع مقررات و ضوابط قانونی بوده و شهریه‌های مقرر تحصیلی که عمدتاً توسط دولت تامین و به دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود در قالب بودجه‌های سرانه دانشجویی است و امری بدیهی و مرسوم بوده و مانند تمام ادوار آموزش عالی، در شرایطی مانند دوره‌های شبانه، نوبت دوم، دانشجویان منتقل شده از خارج از کشور و مواردی دیگر که قانونگذار مجوز آن را صادر کرده است توسط دانشجو پرداخت می‌شود.
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت در ادامه افزود: شهریه، بخش محدودی از هزینه‌های تمام شده تحصیلی را شامل می‌شود و عموم دانشجویان از مزایا و سرمایه‌گذاری‌های دانشگاهی و تسهیلات موجود برخوردار می باشند.
 
دکتر محققی در پایان با رد تعبیر «دانشجوی پولی» و انتساب آن به مصوبه قانونی برنامه پنجم توسعه و اقدامات اجرایی وزارت علوم و بهداشت و درمان، آن را تعبیری غیر ارزشی، مخرب و ناروا و مقابله با احصای یک ظرفیت بالقوه بزرگ برای تعالی و تحصیل فرزندان این مرز و بوم عنوان کرد.
 
گفتنی است: انتشار یافتن دو خبر تحریف شده و نادرست از حوزه آموزش و اورژانس کشور از طرف خبرگزاری مهر در روزهای اخیر مورد سوء استفاده برخی رسانه‌های غربی علیه جمهوری اسلامی شد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.