تعداد شعب اخذ رای در خارج از کشور

۲۳خردادماه،

به گزارش ممتازنیوز، «سید‌کاظم سجادی» رئیس ستاد انتخابات خارج از کشور در گفت‌وگو با فارس از آخرین خبرها مربوط به شعب اخذ رای در خارج از کشور خبر داد.

یازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در ۹۶ کشور، ۱۲۸ نمایندگی و در ۲۹۰ شعبه اخذ رای برگزار می‌شود و به همین منظور بیش از ۸۵۰ هزار تعرفه اخذ رای برای مرحله اول و در صورت لزوم مرحله دوم همراه با ملزومات انتخاباتی به این کشورها ارسال شده است.

انتخابات در خارج از کشور در ساعت ۸ صبح ۲۴ خرداد ماه به وقت محلی آغاز می‌شود و ایرانیان مقیم در خارج از کشور با گذرنامه می‌توانند در این دور از انتخابات شرکت کنند.

سید کاظم سجادی رئیس ستاد انتخابات خارج از کشور در این باره یادآور شد: اگر اشخاصی با شناسنامه نیز مراجعه کنند پس از تأیید رئیس نمایندگی می‌توانند آرای خود را به صندوق‌های رای بیندازند.

آخرین گزارش‌ها از شعب اخذ رای در خارج از کشور به شرح زیر است.

اربیل (سه شعبه)

ارزروم (دو شعبه)

باکو (چهار شعبه)

برازیلیا (دو شعبه)

بروکسل (سه شعبه)

بصره (چهار شعبه)

بغداد (۶ شعبه) شامل یک شعبه در محل سفارت، دو شعبه در کاظمین، یک شعبه در زیارتگاه سید‌محمد در سامرا، یک شعبه در فرودگاه بغداد و یک شعبه سیار.

بیروت (پنج شعبه)

پاریس (چهار شعبه)

پروتوریا (چهار شعبه)

تفلیس (دو شعبه)

توکیو (سه شعبه)

دمشق (چهار شعبه)

دوشنبه (سه شعبه)

سئول (سه شعبه)

سلیمانیه (دو شعبه)

طرابوزان (دو شعبه)

فرانکفورت (سه شعبه)

استرالیا (۶ شعبه اخذ رای در شهرهای ملبورن، کانبرا و سیدنی)

کپنهاگ (دو شعبه)

کوالالامپور (۶ شعبه)

کلمبو (دو شعبه)

لیسبون (سه شعبه)

مسقط (دو شعبه)

نجف (۱۰ شعبه)

نیکوزیا (چهار شعبه)

بمبئی (سه شعبه) شامل دو شعبه در پونا و یک شعبه در بمبئی

میسور، بنگلور و حیدر‌آباد (سه شعبه)

دهلی نو (سه شعبه مستقر در چندیگر، علیگر و محل سفارت ایران)

سجادی در این گفت‌وگو عنوان کرد که هموطنان ایرانی خارج از کشور می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی در ۹۶ کشوری که انتخابات در آنجا برگزار می‌شود نسبت به دریافت آدرس کامل محل استقرار صندوق‌های اخذ رای اطلاعات لازم را به دست بیاورند.

وی شماره تلفن‌های ۶۱۱۵۳۴۲۵ و ۶۱۱۵۳۲۷۴ و شماره نمابرهای ۶۱۱۵۳۳۰۴ و ۶۱۱۵۳۴۲۶ و آدرس پست الکترونیکی Entekhabat@mfa.gov.ir را برای برقراری تماس به منظور کسب اطلاعات شعب اخذ رای در خارج از کشور و دریافت نظرات اعلام کرد.

سجادی همچنین گفت: در طول ساعات برگزاری انتخابات درصدد هستیم از طریق رسانه‌ها با روسای نمایندگی‌ها و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ارتباط برقرار و هموطنان را از طریق رسانه‌های نوشتاری، تصویری و شنیداری در جریان آخرین خبرها قرار دهیم.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.