تعرفه‌های پزشکی در سال آینده ۴۶ درصد افزایش می‌یابد

رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی درباره پیگیری‌های انجام شده در ارتباط با رشد ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی گفت: با توجه به جلسات و نامه‌نگاری‌هایی که با رئیس‌جمهور و معاون اول ایشان داشته‌ایم، امیدوارم هیات‌دولت موضوع افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی را بدون کاهش ابلاغ کند.

تعرفه‌های پزشکی در سال آینده ۴۶ درصد افزایش می‌یابد

به گزارش ممتاز نیوز، محمد رئیس‌زاده با اشاره به اینکه افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ به تصویب شورای‌عالی بیمه رسیده است، اظهار کرد: «نمایندگان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی، سازمان تأمین اجتماعی، بیمه سلامت ایران، بیمه نیروهای مسلح، سازمان برنامه و بودجه، کمیته امداد، سازمان امور استخدامی، وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی که همگی جزء ذی‌نفعان به حساب می‌آیند، در شورای‌عالی بیمه حضور دارند.»

وی با اشاره به تصویب افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی توسط شورای عالی بیمه، خاطرنشان کرد: با توجه به تورم، اعضای شورای عالی بیمه بر این باور هستند که افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی، کمترین کاری است که می‌توان انجام داد. در حال حاضر نیز مصوبه شورای عالی بیمه به سازمان برنامه و بودجه ارجاع داده شده و توسط این سازمان باید به هیات دولت ارسال شود. نهایتا نیز طبق قانون، تعرفه‌ها باید در دولت تصویب نهایی شده و جهت اجرا ابلاغ شود.

رئیس‌زاده درباره پیگیری‌های انجام شده در ارتباط با رشد ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی توضیح داد: با توجه به جلسات و نامه‌نگاری‌هایی که با رئیس‌جمهور و معاون اول ایشان داشته‌ایم، امیدوارم هیات‌دولت موضوع افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی را بدون کاهش ابلاغ کند.

وی با بیان اینکه برخی از بیمه‌ها با افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی مخالف هستند، افزود: برخی از بیمه‌ها ناهمخوانی افزایش تعرفه‌های پزشکی با منابع خود را مطرح می‌کنند در حالی که نماینده بیمه مرکزی در جلسه شورای عالی بیمه حضور داشته و بیمه‌ها موظف هستند از مصوبه و تصمیم بیمه مرکزی تمکین کنند.

رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی معتقد است که ناهمخوانی میان تعرفه‌ها و هزینه‌ها سبب شده هزینه‌ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ سال از جیب جامعه پزشکی باشد و ادامه داد: ناهمخوانی تعرفه‌های پزشکی دیگر قابل تداوم نیست؛ اگر میزان تعرفه‌های پزشکی غیرواقعی باشد فاصله میان تعرفه واقعی و تعرفه دستوری سبب می‌شود که هزینه‌ها از جیب مردم و پزشکان باشد. اگر میزان تعرفه‌های پزشکی واقعی باشد و بیمه‌ها هزینه‌ها را متقبل شوند، به نفع مردم و جامعه پزشکی است. واقعی شدن تعرفه‌های پزشکی نه تنها به نفع مردم و جامعه است بلکه حزوه سلامت به سامان‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی به معنای افزایش حقوق جامعه پزشکی به این میزان نیست، اظهار کرد: حق‌الزحمه پزشکان، کمترین سهم از میزان افزایش تعرفه پزشکی به حساب می‌آید؛ چرا که افزایش تعرفه‌ها شامل مواردی مانند هزینه‌های هتلینگ، دارو، تجهیزات، نیروی انسانی و هزینه‌های سرباری و … می‌شود. شاید یک سوم افزایش تعرفه‌های پزشکی از آن پزشکان شود.

رئیس‌زاده با اشاره به میزان رشد دستمزد جامعه پزشکی طی سال‌های گذشته گفت: در حالی که میانگین رشد دستمزد کارگران طی سال‌های اخیر ۲۴ درصد است؛ حقوق جامعه پزشکان حدود ۹.۵ درصد طی ۱۲ سال گذشته افزایش یافته است. بررسی میانگین افزایش حقوق پزشکان و کارگران بیانگر این است که حقوق پزشکان در مقایسه با حقوق کارگران حدود یک‌سوم است. شرایط حقوق پزشکان برای جوانان جامعه پزشکی غیرقابل قبول است و با حقوقی که دریافت می‌کنند توانایی اداره زندگی خود را ندارند.

رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: با توجه به وضعیت فعلی هزینه‌ها، افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی حداقل میزان مورد نظر جامعه پزشکی است و در شورای عالی بیمه با حضور ذی‌نفعان به تصویب رسیده و طبق قانون لازم است قبل از پایان سال و هرچه سریع‌تر به تصویب برسد.

وی افزود: امیدوارم با توجه به نگاه بلند رئیس‌جمهور، موضوع افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی تا پایان سال ابلاغ شود. سازمان نظام پزشکی، موضوع افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.