تعرفه واردات کالا ۴۵ تا ۵۰ درصد کاهش یافت

۲۹ آبان ،

چکیده: رئیس کل گمرک ایران از تغییر نرخ مرجع در گمرک برای محاسبه عوارض کالاهای وارداتی و همچنین ابلاغ کاهش ۴۵ و ۵۰ درصدی تعرفه واردات کالاهای وارداتی و اجرای آن از دو روز دیگر (ابتدای آذر) خبر داد.

عباس معمارنژاد افزود: این دو تصمیم از ابتدای آذر ماه از سوی همه گمرک‌های کشور اجرایی می‌شود.

او با اشاره به این‌که ماخذ تعرفه واردات اولویتهای اول و دوم (اقلام اساسی) ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت‌، گفت: ماخذ تعرفه واردات سایر کالاها نیز ۴۵ درصد کاهش می‌یابد. به عنوان مثال اگر تعرفه واردات کالایی هم‌اکنون ۵۰ درصد باشد و این کالا جزو اقلام اساسی هم نباشد تعرفه آن از ابتدای آذر ماه به ۲۲٫۵ درصد کاهش خواهد یافت.

معمارنژاد در پاسخ به این سوال که آیا این تعرفه شامل همه کالاها از جمله خودرو نیز می‌شود؟ عنوان کرد: تفاوتی ندارد. این تصمیم در مورد همه کالاها است.

رئیس کل گمرک ایران همچنین از تغییر نرخ ارز مرجع در محاسبه عوارض کالاهای وارداتی خبر داد و گفت: این تصمیم نیز از ابتدای ماه آینده اجرایی می‌شود و از این پس نرخ ارز مرجع در محاسبه عوارض واردات کالاها به نرخ ارز مبادله‌ای تغییر می‌یابد.

تغییر تعرفه واردات کالا در حالی از ابتدای آذر اجرا می‌شود که فعالان بخش خصوصی عقیده دارند با این اقدام، گمرک باید سه تعرفه را برای کالاهای وارداتی منظور کند که شامل کالاهای اولویت اول و دوم، سوم تا هشتم و نهم و دهم می‌شود و همین امر مشکلاتی را برای گمرک ایجاد خواهد کرد.

آنان با انتقاد از تشکیل نشدن کمیسیون ماده یک برای تغییر تعرفه کالاهای وارداتی معتقدند که این کار غیرقانونی است.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.