تعصب تحسین‌برانگیز کاپیتان

جام جم آنلاین: علی کریمی، بازیکن ویژه و خاصی است، نه‌تنها به خاطر تکنیک منحصر به فردش، بلکه به دلیل نوع رفتار و تعصب به پیراهن تیمی که در آن توپ می‌زند.

کاپیتان پرسپولیس که طی هفته گذشته به دلیل انتقادها از سبک و نوع بازی تیمش، بویژه بعد از بازی با الغرافه قطر مورد انتقاد قرار گرفت و خیلی‌ها اظهار نظر او را دخالت در کار مصطفی دنیزلی دانسته و برای همین مترصد برخورد انضباطی مربی باتجربه ترک با علی کریمی بودند، از جمله بازیکنان باتعصب پرسپولیس است که نمی‌تواند ناکامی تیمش را ببیند.

شاید اگر سرخ‌ها در این فصل چندبازیکن پرتلاش و با تعصب چون علی کریمی را در ترکیب خود داشتند، چنین ضعیف در عرصه لیگ یازدهم ظاهر نمی‌شدند و می‌توانستند امروز در کورس قهرمانی باشند؛ موضوعی که امروز به نوعی هیچ اهل فنی نمی‌تواند آن را رد کند.

در همین بازی اخیر با سایپا، پرسپولیسی‌ها در غیاب کاپیتان اول تیمشان که با نظر مصطفی دنیزلی روی نیمکت تیمش قرار داشت، چنان بی‌تفاوت در میدان نمایش دادند که شاید کمتر کسی فکر آن را می‌کرد.

خوردن دو گل در عرض شش دقیقه و نمایش سرد و خالی از تعصبشان چنان به چشم می‌آمد که مدیرعامل پرسپولیس نیز در پایان بازی ترجیح داد با طعنه زدن به بازیکنانش از طریق تقدیر از تعصب بازیکنان سایپا، تلنگر لازم را به آنان وارد آورد.

در چنین فضا و شرایطی با حضور علی کریمی و بازی باتعصب او، پرسپولیس با وجود ۱۰ نفره بودن، بازی بهتری را به نمایش گذاشت تا حداقل در این نیمه با زدن دو گل با حریف مساوی کرده باشد.

شاید اگر سرخ‌ها قدر پاس‌ها و فرصت‌های ایجاد شده توسط کریمی را می‌دانستند، می‌توانستند بازی باخته را به تساوی بکشانند، اما چه می‌توان کرد وقتی کاپیتان باتعصب سرخ‌ها بازیکنان مکملی را کنار خود نمی‌بیند.

قصد نداریم تلاش دیگر بازیکنان پرسپولیس را نادیده بگیریم، اما یقینا سرخ‌ها بازیکنانی می‌خواهند که ورای تمام مسائل و انگیزه‌های مادی، عشق و تعصبشان به پیراهن تیم زبانزد عام و خاص باشد.

بازیکنانی که در گذشته سر و بدن جلوی توپ می‌گذاشتند و از باخت پرسپولیس رگ گردنشان بیرون می‌زد. هر چند اعتقاد داریم علی کریمی نیز با وجود تمام عشق و تعصبش به پرسپولیس باید حرمت و شأن سرمربی تیمش را نگه دارد و در همه زمینه‌ها الگوی بازیکنان سرخ باشد، ‌اما به هر حال باید واقع‌بین بود و به کریمی حق داد که از بازی سرد و بی‌تفاوت تعدادی از بازیکنان پرسپولیس حرص و جوش بخورد.

به قول علی پروین در این شرایط اگر پرسپولیس علی کریمی را نیز نداشت، معلوم نبود سرخ‌ها در کجای جدول لیگ قرار داشتند.

حجت‌الله اکبرآبادی – دبیر گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.