تعطیلی دفتر نوکیا در ایران تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی

نوکیا اعلام کرده از این پس حضور مستقیم محلی در زمینه گوشی ها و خدمات در ایران نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ نوکیا طی روزهای اخیر به کارکنان خود در ایران اطلاع داده است که این شرکت تمامی عملیات و فعالیت های مستقیم مربوط به گوشی ها و خدمات را در ایران به دلیل مشکلات ناشی از تحریم تجاری اتحادیه اروپا متوقف می کند و این بدان معناست که دفتر نوکیا در ایران تا پایان آگوست سال ۲۰۱۲ میلادی تعطیل خواهد شد.

طبق اعلام دفتر نوکیا این کمپانی با کارکنان دفتر ایران که کارشان را از دست می دهند نهایت همکاری را خواهد کرد تا ارزش های این شرکت و همچنین ضوابط و قوانین محلی کشور رعایت شود.

بنابراین گزارش، نوکیا اعلام کرده  که اگر چه از این پس حضور مستقیم محلی در زمینه گوشی ها و خدمات در ایران نخواهد داشت اما مصرف کنندگان ایرانی کماکان قادر به تهیه گوشی های نوکیا از طریق نمایندگی های رسمی ورود شخص ثالث خواهند بود.

* مصرف کنندگان نوکیا را تحریم کنند

دکتر عبدالله عبدی، کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه تعطیلی دفتر نوکیا در ایران در راستای تحریم هاست گفت: مصرف کنندگان کالاهای نوکیا در ایران باید این کمپانی را تحریم کرده و از خرید محصولات این شرکت خود داری کنند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام نوکیا موجب یک ضرر دوسویه می شود اظهار داشت: با این اقدام نوکیا بازار عمده ای را در ایران از دست می دهد و مصرف کنندگان محصولات این شرکت باید از خرید کالاهای آن خودداری کنند و این کمپانی را تحریم کنند.

وی تصریح کرد: هدف ما در اقتصاد این است که شرکت های قوی و بزرگ را جذب کنیم تا وارد ایران شده و با ورود به حوزه های مختلف دانش فنی خود را به متخصصان داخلی ما منتقل کنند.

این کارشناس فناوری اطلاعات اضافه کرد: این اقدام نوکیا موجب گران تر شدن قیمت های محصولات این شرکت شده و مصرف کنندگان برای خدمات پس از فروش با مشکل مواجه خواهند بود.

دکتر عبدی در پاسخ به این سوال که از این پس دارندگان گوشی های نوکیا در ایران با چه مشکلاتی مواجه خواهند بود اذعان داشت: در بحث تعمیرات و نگهداری گوشی های همراه پیشرفت های خوبی داشته ایم و با این تحریم به مشکل خاصی در این حوزه برنمی خوریم چرا که دانش برخی متخصصان ایرانی در تعمیرات و نگهداری گوشی های همراه به اندازه ای است که می توانند خدمات لازم را به مصرف کنندگان کالاهای نوکیا ارائه دهند.

وی خاطر نشان ساخت: مردم باید این اقدام نوکیا را تحریم کرده و از خرید محصولات این کمپانی خودداری کنند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.