تعمیرگاه ویندوز

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

همه ی اشخاصی که با سیستم عامل ویندوز کار نموده اند حتماً با مشکلات و دردسرهای مخصوص این سیستم عامل دست وپنجه نرم نموده اند.

از ویندوز ۹۵ iبه بعد کاربران ویندوز صفحه ای پیغام خطاهای مختلف که مشهورترین آنها  «صفحهی آبی مرگ» نام گرفته را دائماً ملاحظه نمودهاند. اصلی ترین دلایل نمایش پیغام خطا در ویندوز عبارتند از: 

۱- سخت افزارهای غیر اصلی، غیر استاندارد یا ناسازگار.

۲- نرمافزارهای ناسازگار، تایید نشده و کِرَک شده.

صفحه ی آبی مرگ که بیشتر در ویندوز ۹۸ و xp  خودنمایی میکند عموماً iبه سبب خطاهای سیستمی مهم نمایان میشود و اطلاعاتی درباره خطای رخ داده میدهد.

خیلی از کاربران در صورت نمایش پیغامهای خطای مکرر راهی جز پاک نمودن ویندوز قدیمی و نصب ویندوز تازه در برابر خود نمی بینند اما پس از مدت کمی از عرضه ای ویندوز ۹۸، نرم افزارهای تعمیر ویندوز توسط شرکتهای مختلف تولید و iبه بازار ارائه شد. این برنامه ها که عموماً مشکلات نرم افزاری برنامه های جانبی و نصب شده در ویندوز را برطرف میکردند غالباً در تعمیر مشکلات اساسی سیستمی خود سیستم عامل ویندوز، و مشکلاتی که بین سخت افزار و سیستم عامل پیش می آمد ناکارآمد بود. اما رفته رفته اکثر مشکلات نرما فزاری توسط این برنامه برطرف شد، اما راه حلی برای ناسازگاریهای سخت افزاری نبود.

پس از ارائه  نرم افزارهای رفع اشکال ویندوز توسط شرکتهای مختلف، بالاخره شرکت مایکروسافت، تولیدکننده سیستم عامل ویندوز نیز iبه جرگه  سازندگان نرم افزار رفع اشکال ویندوز پیوست. اما اینبار تاخیر مایکروسافت در حضور با پیشتازی در نهایت عمل جبران شده است.

وقتی ویندوز شما دچار مشکل میشود و خطا نمایان میشود، سیستم گزارش تفسیریگر ویندوز خطا را ثبت و در موقع مقتضی از طریق اینترنت iبه بخش پشتیبانی مایکروسافت ارسال میکند. درحال حاضر بخش پشتیبانی مایکروسافت iبهترین مرجع رفع عیب است.

با راه اندازی سیستم گزارش تفسیری خطای ویندوز و بخش رفع عیب ویندوز در آدرس http://support.microsoft.com/fixit/ پس از گذشت مدتی از ارسال گزارش تفسیریات خطا iبه مایکروسافت، این گزارش تفسیریات در بخش پشتیبانی بررسی و دسته بندی میشود و راه حل مشکل در بخش رفع عیب ویندوز یعنی Fix it Center قرار میگیرد.

شما میتوانید با مراجعه iبه این قسمت از پایگاه اینترنتی شرکت مایکروسافت دنبال راه حل مشکل ویندوز یا برنامه های دیگر بگردید.

با انتخاب بخش مورد نظرتان (بخشی که مشکل در آن رخ داده)،  لیست کلی مشکلات نمایان میشود ، وقتی مشکل مورد نظر را یافتید با کلیک روی آن در بخش پایین صفحه راه حل مشکلات هر دسته نمایان میگردد. روی موضوع مورد نظرتان کلیک نمایید و سپس برنامه تعمیرات را دانلود و اجرا نمایید.

پس از بازشدن برنامه iبه آن اجازه بدهید تا سیستم شما را بررسی کند، برای اینکار پس از ظاهر شدن صفحه‎ی زیر گزینه اول (توصیه شده) را انتخاب نمایید.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.