تعهدات دوسالانه‌ها انجام شده است

۲۷م دیماه ،

کتاب‌های دوسالانه‌ها منتشر می‌شود

تمامی هزینه‌های توافق شده با دبیران دوسالانه‌هایی که سال ۱۳۹۰ برگزار شده، پرداخت شده است و برای سه دوسالانه بیش از اعتباری که در قرارداد با دبیران توافق شده بود، هزینه شده است.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی این مرکز طی گزارشی نسبت به تعهدات انجام شده دوسالانه‌ها توضیحاتی ارسال کرد.

بنا بر این گزارش طی مدت اخیر دربارهٔ انجام تعهدات مربوط به دوسالانه های سال قبل مواردی مطرح شده که بیانگر عدم تحقق تعهدات است، در حالی که حتی بیش از اعتباری که برای دوسالانه ها در قرارداد توافق شده بود، با نظر دبیران هزینه شده است و عدم انجام مواردی مانند انتشار یافتن کتاب دوسالانه به سبب افزایش هزینه ها نسبت به مبلغ پیش بینی شده در طول برگزاری دوسالانه با نظر و تایید دبیر بوده است.

در دهمین دوسالانه ملی سفال معاصر ایران بیش از ۳۰درصد از اعتبار مصوب با نظر دبیر دوسالانه پرداخت شده است. هزینه های اضافی بر اعتبار توافق شده مربوط به مواردی است که در طول برگزاری دوسالانه با نظر دبیر انجام شده است. در واقع با نظر دبیر هزینه های بخشهایی از دوسالانه در طول برگزاری نسبت به اعتبار مصوب افزایش داشته است که با توجه به ضرورت پرداخت آنها سبب عدم انتشار یافتن کتاب شده و بیش از ۳۰درصد بیش از اعتبار مقرر برای دوسالانه هزینه شده است. همین امر سبب شد تا اعتبار پیش بینی شده برای چاپ کتاب به خاطر افزایش هزینه ها – با نظر دبیر – در بخشهای دیگر صرف شود.
درباره هشتمین دوسالانه ملی نگارگری ایران نیز تمام تعهدات پرداخت شده و کتاب دوسالانه نیز انتشار یافته است. در این دوسالانه حدود ۳۰ درصد بیش از اعتبار توافق شده در قرارداد با دبیر هزینه شده که این درصد نیز برای مواردی بوده که در طول برگزاری با نظر دبیر دوسالانه انجام شده است.

در هشتمین دوسالانه ملی نقاشی ایران بیش از ۳۰درصد از اعتبار مصوب در قرارداد با دبیر دوسالانه پرداخت شده است. در طول برگزاری این دوسالانه با نظر دبیر دوسالانه هزینه هایی بیش از آنچه توافق شده بود، پرداخت شد و به همین خاطر برای انتشار یافتن کتاب اعتباری باقی نماند و حتی بیش از کل اعتبار مندرج در قرارداد با دبیر هزینه شد.

در ششمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تمام اعتبار توافق شده با دبیر پرداخت شده است اما مساله ای که دربارهٔ این دوسالانه وجود دارد و متفاوت از سایر دوسالانه هاست این بود که متاسفانه انتشار یافتن کتاب در قرارداد لحاظ نشده بود و اعتباری هم برای آن پیش بینی نشده بود، بنابرین کتاب دوسالانه منتشر نشده است.

با توجه به مواردی که بیان شد و اسناد آن نیز موجود است، مرکز هنرهای تجسمی تعهدات خود را در چهار دوسالانه ای که سال قبل برگزار شد، انجام داده و حتی بیش از تعهدات توافق شده مطابق قرارداد مکتوب برای دوسالانه ها اعتبار هزینه کرده است.

بنابراین بیان مواردی مبنی بر عدم انجام تعهدات مرکز هنرهای تجسمی در دوسالانه های سال قبل صحیح نیست و عدم انتشار یافتن کتاب سه دوسالانه نیز برای افزایش هزینه ها نسبت به اعتبار توافق شده با نظر دبیران دوسالانه هابوده است. البته مرکز هنرهای تجسمی با توجه به اهمیت دوسالانه ها به زودی منابع اعتباری را برای انتشار یافتن کتاب دوسالانه ها فراهم خواهد کرد و کتب دوسالانه ها منتشر خواهد شد.

اعتبار دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران و ششمین دوسالانه تصویرگری نیز تامین شده است که دوسالانه کاریکاتور به سبب نبود فرصت مناسب به اردیبهشت سال آینده موکول شد. برای دوسالانه تصویرگری نیز دبیر و شورای سیاستگذاری از چند ماه قبل مشخص شده و زمان و نحوه برگزاری دوسالانه منوط به برنامه ریزی شورا و دبیر این اتفاق است و اعتبار این دوسالانه نیز پیش بینی شده است.

البته دوسالانه های تخصصی هنرهای تجسمی با توجه به اهمیت و نقش تاثیرگذار آنها برای تقویت بیشتر به اعتبار و بودجه بیشتری نیاز دارند که امیدواریم در سالهای آتی شاهد افزایش بودجه هنرهای تجسمی و همچنین دوسالانه ها باشیم.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.