تعیین تاریخ اولیه برای از سرگیری مذاکرات

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

عراقچی:تاریخ اولیه برای از سرگیری مذاکرات کارشناسی در نظر گرفته شده است و قرار است خانم اشتون در تماس با ۶ کشورعضو ۱+۵ این زمان را تنظیم کند.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران دربارهٔ زمان از سرگیری مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵، اعلام کرد: تاریخ اولیه برای از سرگیری مذاکرات کارشناسی در نظر گرفته شده است و قرار است خانم اشتون در تماس با ۶ کشورعضو ۱+۵ این زمان را تنظیم کند.

سید عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در گفتگو با مهر، دربارهٔ زمان از سرگیری مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵، اعلام کرد: یک تاریخ اولیه برای از سرگیری مذاکرات کارشناسی در نظر گرفته شده است و قرار است خانم اشتون در تماس با ۶ کشور ۱+۵ این زمان را تنظیم کند.

وی افزود: خانم اشمید معاون خانم اشتون قرار است ظرف یکی دو روز آینده در تماس تلفنی با بنده در مورد زمان خبر بدهد و توافق صورت گیرد.

بر اساس این گزارش، سید عباس عراقچی در پی توقف مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ در وین پس از اعمال تحریم های تازه وزارت خزانه داری آمریکا بر علیه بعضی شرکت ها و شخصیت های ایرانی به آلمان و بلژیک سفر کرد.

عراقچی دیروز در بلژیک با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد.

عراقچی دربارهٔ این دیدار گفت: در این ملاقات مواضع خودمان را به خانم اشتون منتقل کردیم که اگر مذاکرات قرار است ادامه یابد باید از سوء تفاهمات و بسیاره خواهی ها اجتناب شود.

وی با تاکید بر اینکه باید پایبند به متن توافق باشیم، تصریح کرد: باید از اقدامات تحریک آمیز اجتناب شود.

عراقچی تصریح کرد: خانم اشتون نیز بر این امر تاکید داشتند که لازمه اجرای توافق، اصل حسن نیت در مذاکرات است و گروه مذاکره کننده ۱+۵ در وین نیز به همین ترتیب عمل می کنند.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان ادامه داد: خانم اشتون اطمینان دادند که همه اعضای گروه به خصوص آمریکا متعهد به تعهدات می باشند و بر این اساس تصمیم بر ادامه مذاکرات گرفته شد.

همچنین محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در همین راستا در هفته قبل با کاترین اشتون و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا گفتگوهای تلفنی جداگانه ای داشت.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.