تعیین “فرماندار” ترک برای سوری ها

۲۵م دیماه ،

دولت ترکیه در راستای تحقق رؤیای خود جهت احیای حکومت عثمانی‌ها بر اعراب، فردی را بعنوان فرماندار مناطق مرزی خارج از کنترل نظام سوریه تعیین کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، دولت ترکیه با تعیین “فیصل یلماز” بعنوان فرماندار سوری ها در ترکیه و مناطق مرزی خارج از کنترل نظام سوریه، ادعا کرد که این فرد وظیفه دارد اوضاع سوری‌ها را در این مناطق پیگیری کند.
“دی پرس” با اشاره به اعتراض بعضی مخالفان سوری از تعیین این فرد تأکید کرد؛ با این حال گروه موسوم به “شورای ملی” (شورای مخالفان سوریه در استانبول) از این اقدام دولت ترکیه استقبال کرده است.
روزنامه سعودی “الشرق الاوسط” نیز امروز مدعی شد که مأموریت فیصل یلماز لجستیکی است و این فرماندار تازه هیچگونه مأموریت نظامی ندارد.
این فرماندار تازه برای کنار گذاشتن موانع اداری، به صورت مستقیم به دفتر “رجب طیب اردوغان” اول وزیر ترکیه مراجعه می کند و دولت ترکیه به یلماز برای پیگیری اوضاع سوری ها اختیارات کامل داده است.
درحالیکه مخالفان در ترکیه، دولت اردوغان را به حمایت لجستیکی از عناصر مسلح و تروریست‌ها و آموزش آنها در اردوگاه های مرزی این کشور متهم می کنند؛ یلماز مدعی شد که وظیفه دارد علاوه بر وضعیت آوارگان سوری در داخل و خارج از اردوگاه ها، موضوع هماهنگی با مخالفان سوریه و ارتباط با سوری ها در مناطق خارج از کنترل نظام سوریه را پیگیری کند.
وی به روزنامه الشرق الاوسط گفت که در مأموریتش هیچ هدف سیاسی را دنبال نمی کند و مأموریتش از یک ماه قبل آغاز شده است.
یلماز همچنین اذعان کرد که مأموریتش داخل سوریه به هماهنگی برای ارسال کمک محدود می گردد، ولی این کمک ها نظامی یا لجستیکی نیست.
کارشناسان تأکید دارند، با توجه به تلاشهای خصمانه ترکیه در منطقه علیه سوریه و عراق و همچنین اقدامات مداخله جویانه این کشور برای گسترش حضور و نفوذ خود در منطقه؛ تعیین فرماندار ترک برای شهروندان سوری، اولین گام علنی ترکیه برای احیای سلطه ترکهای عثمانی بر اعراب است.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.