“تغییر در موقعیت یک قوری” یک برخوانی عروسکی است

نمایش “تغییر در موقعیت یک قوری” تلفیقی از بازیگر و عروسک و یک برخوانی عروسکی،شرقی‌ترین گونه نمایش است.

مهدی شاه پیری،کارگردان نمایش “تغییر در موقعیت یک قوری” که به همراه طلیعه طریقی آن را برای شرکت در جشنواره چهاردهم تئاتر عروسکی تهران- مبارک کارگردانی مشترک کرده‌اند،در خصوص این جشنواره و وضعیت اجرایی به خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت:متاسفانه ما برای این اجرا شرایط خوبی نداشتیم و در وضعیت نامناسبی اثر را  اجرا کردیم.
وی افزود:کمک هزینه ای که ما دریافت کردیم یک هفته قبل از اجرا بود و این مسئله برنامه‌ریزی‌های مربوط به کار را سخت می‌کرد.
شاه پیری تصریح کرد:هر نمایشی برای به صحنه رفتن به شکل ایده‌آل احتیاج به مسائل مختلف دارد و به همه چیز وابسته است،‌به طور حتم یک اجرای عروسکی باید با سالن‌ اجرایی مطابقت داشته باشد تا بتوان آن اثر را اجرا کرده ،اما متاسفانه این مشکل برای ما وجود داشت و با عمق کمی مواجه بودیم.
این کارگردان بیان کرد:این اثر با استقبال خوبی روبر شد،اما وقتی بهای درست به اجرا نمی‌دهند و شرایط اجرایی جدی گرفته نمی‌شود فایده‌ای ندارد.
شاه پیری درخصوص شیوه اجرایی اثر بیان کرد:سبک کاری تلفیقی از بازیگر و عروسک بود،این متن که توسط طلیعه طریقی نوشته شد یک نوع برخوانی عروسکی است که شرقی‌ترین گونه نمایشی سنتی به حساب می‌آید،اما شیوه کار فانتزی بود.
این کارگردان در رابطه با داستان این نمایش اظهار کرد:این نمایش نقدی بر نظام طبقاتی حاکم بر دوره قاجار است، فضایی قجری دارد و بازیگر و عروسک به نوعی درهم تنیده می‌شوند.
وی ادامه داد: “تغییر در موقعیت یک قوری” قصه تعدادی مرغ است که تحت سلطه تعدادی غول هستند./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.