تغییرات تازه زیرساخت در DNS

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت ارتباطات زیرساخت سرورهای تازه DNS را در شبکه IP/MPLS کشور راه اندازی کرد که با استفاده از این سرورها مشترکان شبکه دیتا می توانند با سرعت بیشتری به سرورهای DNS دسترسی داشته باشند.
 
 
با تلاش کارشناسان اداره کل مهندسی عملیات شبکه دیتا شرکت ارتباطات زیرساخت، سرورهای تازه DNS در شبکه IP/MPLS با استفاده از فناوری AnyCast با موفقیت مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
در این روش با استفاده از آدرس IP سرورهای DNS موجود، سرورهای تازهی در نقاط مختلف شبکه قرار می گیرند و مشترکان شبکه دیتا می توانند با سرعت بیشتری به سرورهای DNS دسترسی داشته باشند.
 
تمرکز زدایی در پاسخگویی به درخواست های DNS و توزیع بار ترافیکی سرورها از مزایای این طرح است؛ همچنین این طرح سبب افزایش پایداری در دسترسی به سرورهای DNS به ویژه در زمان بروز اختلالات می گردد.
 
تمامی مراحل طراحی، پیاده سازی و آزمایش این پروژه توسط کارشناسان دیتای شرکت ارتباطات زیرساخت انجام شده است.آدرس های سرورهای DNS شبکه دیتای کشور شامل ۲۱۷٫۲۱۸٫۱۲۷٫۱۲۷ و ۲۱۷٫۲۱۸٫۱۵۵٫۱۵۵ است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. علی:

    این کاری که آقایون انجام دادن باعث شده که دسترسی ما به خیلی بخش ها مثل اکستنشن های مرورگر کرم و در کل گوگل استور قطع بشه
    این واقعا مسخرست 😐

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.