تغییری در قانون حذف کنکور تا برگزاری کنکور ۹۲ اعمال نمی شود

۲۷م دیماه ،

تغییری در قانون حذف کنکور تا برگزاری کنکور ۹۲ اعمال نمی شود

تغییری در قانون حذف کنکور تا برگزاری کنکور 92 اعمال نمی شود

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: در کنکور سال ۹۲ هیچ تغییری در قانون حذف کنکور اعمال نمی شود و همچنان ۲۵ درصد از سوابق تحصیلی فارغ التحصیلان آموزش و پرورش در پذیرش کنکور سال ۹۲ اعمال خواهد شد.

به گزارش راسخون، عبدالامیر عرفی در گفت و گو با  ایرنا با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی و سازمان سنجش بررسی تغییرات در قانون حذف کنکور را برای کنکور سال های ۹۳ به بعد صورت می دهد، افزود: دانش آموزانی که خود را برای کنکور سال ۹۲ آماده می کنند، هیچ گونه نگرانی نداشته باشند چرا که سوابق تحصیلی این دسته از داوطلبان همچون داوطلبان سال قبل در کنکور لحاظ می گردد.

وی ادامه داد: جلساتی در مورد اعمال تغییرات در قانون حذف کنکور که مصوب سال ۱۳۸۶ است، برگزار شده است و این قانون قابلیت آن را دارد تا با اعمال اصلاحاتی اجرایی شود و در یک مقطع زمانی مشخص، دغدغه کنکور به طور کامل از ذهن خانواده ها از بین برود.

عرفی با بیان اینکه ظرفیت های خوبی در بخش دولتی و غیر دولتی برای حذف کنکور وجود دارد، گفت: قانون حذف کنکور می تواند از طریق ارسال سوابق تحصیلی در افق زمانی مشخص صد درصد اجرایی شود تا کنکور برای همیشه از جامعه آموزشی کشور برداشته شود.

عرفی افزود: در آذرماه امسال سوابق تحصیلی بیش از ۴۲۳ هزار دانش آموز فارغ التحصیل (دارنده دیپلم) به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شد.

عرفی افزود: نمرات نهایی این دسته از دانش آموزان از سطح مدارس و مناطق، جمع آوری و پس از بررسی در سامانه ساهت(ثبت سوابقی تحصیلی دانش آموزان برای شرکت در کنکور دانشگاه)در اختیار سازمان سنجش و آموزش کشور قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد مرحله دوم ارسال سوابق تحصیلی دانش آموزان نیز تا بهمن ماه امسال در پایگاه اینترنتی سازمان سنجش قرار می گیرد.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / دانشگاه
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.