تغییر در نحوه پذیرش دکتری پژوهش محور

محمد مهدی نژاد نوری با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری حدود یک هزار دانشجوی دکتری پژوهش محور در دانشگاهها پذیرش شدند، اظهار داشت: برای پذیرش این دسته از دانشجویان، لازم است پروژه هایی با بخش صنعت و دانشگاه منعقد شود تا مبنای پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش محور قرار گیرد.

وی گفت: قصدمان از تعریف شرط همکاری با پروژه های پژوهش محور برای پذیرش دانشجویان افزودن ظرفیتی مازاد بر ظرفیتهای فعلی دانشجوی دکتری برای تربیت دانشجو و مرتفع شدن نیاز جامعه است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از ابلاغ یک آیین نامه اصلاحی خبر داد که در صورت تایید وزیر علوم، انگیزه های دستگاههای اجرایی را برای ورود به این فضا بیشتر می کند و در این باره توضیح داد: این آیین نامه تکمیلی آیین نامه دکتری پژوهش محور است و در صورت تایید آن، یک آزمون اختصاصی برای پذیرش دانشجویان دکتری پژوهش محور برگزار خواهد شد.

مهدی نژاد به یکی دیگر از ویژگیهای این آیین نامه اشاره کرد و گفت: در آزمون کنونی دکتری به محفوضات و سوابق آموزشی تکیه می شود در حالیکه با ابلاغ این آیین نامه روی مهارتها و پروژه های متقاضیان دکتری پژوهش محور تاکید می شود و محفوضات هم روی پروژه هایی که قرار است توسط دانشجو گذرانده شود متمرکز خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت علوم اضافه کرد: این آیین نامه آماده شده و به تصویب شورای بورس وزارت علوم رسیده و هم اکنون در اختیار وزیر علوم قرار دارد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، درباره زمان برگزاری این آزمون و پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش محور اظهار داشت: همه چیز بستگی به تایید وزیر علوم دارد، در صورتیکه طی چند روز آینده ابلاغ شود به تکمیل ظرفیت دکتری می رسد در غیراینصورت برای نیمسال دوم تحصیلی اجرایی خواهد شد.

داغ کن - کلوب دات کام ارسال به کلوب


Latest news from our site

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.