تغییر رویکرد موسسه تحقیقات ICT

موسسه تحقیقات ICT در آخرین چالش که همان جدایی از وزارت ارتباطات و الحاق به مرکز ملی فضای مجازی است، درصدد رفع ایراد همیشگی عدم شفافیت در خروجی‌های موسسه و تغییر رویکرد در اطلاع‌رسانی برآمده است.
به گزارش فارس، پس از طرح موضوع منفک شدن موسسه تحقیقات ICT از وزارت ارتباطات و الحاق این موسسه به مرکز ملی فضای مجازی، یکی از ایرادات همیشگی مؤسسه بار دیگر مطرح شد.
این ایراد که این بار به عنوان یکی از دلایل جدایی مطرح می‌شد، همان عدم شفافیت خروجی‌های موسسه و ماحصل تلاش شاغلان مؤسسه بود.
به این معنی که مشخص نبود بودجه‌ای که هر سال برای مؤسسه منظور می‌شود، در طول سال صرف چه کاری می‌شود و خروجی قابل مشاهده این تلاش و صرف بودجه یک ساله چیست.
همچنان که این نقد اساسی مورد پذیرش کمال محامد پور رئیس سابق مؤسسه تحقیقات نیز واقع می‌شود و او می‌گوید: مؤسسه تحقیقات ICT سابقه فعالیت‌های موثری دارد؛ اما قبول دارم که باید تحرک بیشتری داشته باشد.
همچنین مهدی اخوان بهابادی رئیس سابق موسسه نیز در برابر این نقد می‌گوید: باید بگویم ابهامی که برای فعالیت موسسه تحقیقات پیش آمده، به بعد از خصوصی‌سازی‌ مخابرات یعنی در حدود ۳ سال پیش بازمی‌گردد که موسسه از نظر تعریف ماموریت دچار بلاتکلیفی شد و باید تغییر جهت می‌داد.
اما اخیرا پس از مطرح شدن دوباره این موضوع، سرانجام در زمان ریاست براری، مدیریت موسسه تحقیقات ICT وزارت ارتباطات رویکرد تازه‌ای را در پیش گرفته است.
اخیرا این مؤسسه برای معرفی فعالیت‌های خود و اطلاع‌رسانی آنچه در موسسه در حال انجام است، اقدام به انتشار نتایج فعالیت‌های پژوهشی خود کرده که از این دست می‌توان به “تهیه RFP برای ایجاد سامانه ارزیابی میزان رضایتمندی مشتریان از عملکرد دارندگان پروانه‌های مخابراتی”، ” ایجاد داشبورد مدیریتی برای نظارت رگولاتوری بر عملکرد دارندگان پروانه‌های مخابراتی”، ” پروژه راهکارهای توسعه اشتغال در بخش ICT ” ، “پروژه ارتقای قابلیت‌های نرم‌افزاری پست لجستیک” و بسیاری از پروژ‌ه‌های دیگر اشاره کرد که تمام این پروژه‌ها نیز به تازگی اعلام شده‌اند.
در مجموع تغییر رویکرد موسسه تحقیقات ICT از درون‌گرایی به اطلاع رسانی، کاملا مشهود است. حال باید دید نتیجه این تغییر دیرهنگام قادر است ایرادات گذشته موسسه را از یادها پاک کند.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.