تغییر محاسبه قبوض تلفن ثابت

تغییر محاسبه قبوض تلفن ثابت

معاون شرکت مخابرات ایران گفت: با اجرای مصوبه یکسان سازی کدهای مخابراتی، شرکت مخابرات ایران مجاز است در استانهایی که این طرح را اجرا می کند کارکرد تلفن ثابت را براساس نرخ های جدید مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات محاسبه کند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اردیبهشت ماه امسال شرکت مخابرات ایران را موظف کرد که کدهای بین شهری در کشور را حذف و یکسان سازی کدهای استانی را در کل کشور تا مهرماه ۹۳ اجرایی کند.
به راین اساس شرکت مخابرات تاکنون ۲۸ استان کشور را تحت پوشش این طرح قرار داده و قرار است ۳ استان باقی مانده نیز تا پنجم آذرماه امسال هم کد شوند.
داوود زارعیان معاون شرکت مخابرات ایران در گفتگو با مهر، از اتمام طرح حذف کدهای بین شهری کمتر از یکماه آینده خبر داد و گفت: کدهای بین شهری ۲۸ استان کشور تاکنون حذف شده و این طرح در ۳ استان باقی مانده نیز تا پنجم آذرماه اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به حذف بیش از ۱۲ هزار کد تلفن بین شهری در کشور خاطرنشان کرد: با اتمام طرح هم کدی تلفن ثابت، شمار کدهای تلفنی در کشور به ۳۱ کد کاهش می‌یابد.

جدول آبونمان ماهیانه هر خط تلفن ثابت
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در این مصوبه مبلغ آبونمان ماهیانه خطوط تلفن ثابت را بر مبنای منطقه و شهر مشترکان و نیز میزان کارکرد ماهیانه آن‌ها تعیین کرده است.

  شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، شیراز سایر شهرهای مراکز استان سایر شهرها بخش ها و روستاها
آبونمان ماهیانه خط تلفن ثابت (ریال) ۳۶۰۰ ۳۰۰۰ ۲۱۰۰ ۱۰۰۰
آبونمان متغییر براساس مبالغ کارکرد ماهیانه خط تلفن کارکرد تا ۱۰ هزار ریال ۲۴۰۰ ۲۰۰۰ ۱۹۰۰ ۰
کارکرد بیشتر از ۱۰ هزار ریال تا ۱۰۰ هزار ریال ۵۴۰۰ ۵۰۰۰ ۳۹۰۰ ۰
کارکرد بیشتر از ۱۰۰ هزار ریال ۸۴۰۰ ۷۰۰۰ ۴۹۰۰ ۰

این آبونمان برای اعمال در سال ۹۳ و به صورت ماهیانه است که صرفاً پس از اجرای طرح یکسان سازی که در سطح هر استان و از آغاز اولین دوره صورتحساب پس از اجرای طرح مذکور محاسبه خواهد شد و آبونمان قابل دریافت از مشترکین تلفن ثابت، مجموع آبونمان ثابت و متغیر است.

– .

نمناک
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.