تغییر نام شورای صنفی نمایش جدا ضروری است

 در ارتباط با مصاحبه با پخش‌کننده محترم فیلم «بوسیدن روی ماه» مبنی بر عدم ثبت قرارداد این فیلم توسط شورای صنفی نمایش جهت اکران در سینماهای کشور و با خواندن این خبر ناچارا دو نگاه کاملا خوشبینانه بر بنده عارض گردید:

اول اینکه واقعا مراد شورای صنفی نمایش که هفته دیگر به این قرارداد رسیدگی می کند همان سنت حسنه دوایر دولتی است که این هفته نشد هفته دیگر مراجعه و پیگیری نمایید که این نه تنها موجب تاسف و تاثر نیست بلکه حکایت از حجم عظیم کار و برنامه‌ریزی و تدبیر امور می‌کند که البته این روند تا چند هفته یا چند ماه هم نباید اسباب تعجب و حیرت گردد.

دوم اینکه شورای صنفی نمایش با توجه به عملکرد چهارماهه اول امسال و پاره‌ای اظهارنظرهای کارشناسانه در گام نخست می‌باید نام خود را به «شورای صنفی نمایش و ادخال سرور در مخاطبین» تغییر دهد.

و این وظیفه پزشکی و بالینی که جدیدا به وظایف این شورا اضافه گردیده است موجب شد تا از اکران «بوسیدن روی ماه» در نوروز جلوگیری نماید. حال که احتمالا «شورای صنفی نمایش و ادخال سرور در مخاطبین» تشخیص داده که ایرانیان عزیز کماکان از نوروز تا حال در همان سرور و شادمانی به سر برند شاید باز به مصلحت نداند که این فیلم اکران شود. گرچه برخی معاندان و بدخوااهان به این شورا تهمت زده‌اند که عید سینمای ایران را عزا کرده‌اند ولی حقیر به کارشناسی روان‌ درمانگر این شورا گواهی می‌دهم. ضمنا تقاضای الحاق دو بند جدید به آیین‌نامه شورای صنفی نمایش و ادخال سرور در مخاطبین را دارم.

بند اول: تا اطلاع ثانوی اعلام می‌نماید شهدای عزیز و مادران آن‌ها و خانواده معزز آن‌ها توقع نمایش فیلمی درباره موضوعات مرتبط با خود را به دلیل اخلال در حالت شعف و سرور حاصله که در جامعه موج می‌زند از این شورا نداشته باشند.

بند دوم: به فیلمسازان عزیز توصیه می‌کنیم با توجه به طرح نوروز تا نوروز این شورا، قویا از اکران هر فیلم جدی که موجبات ایجاد نم اشکی در چشمان مخاطبین را باعث می‌شود با قاطعیت انقلابی از آن جلوگیری می‌کنیم.
 
تهیه‌کننده کوردل و غافل و عاجز از درک موج عظیم شادمانی و سرور مخاطبین

۵۸۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.