تغییر هویت توهین کننده به پیامبر(ص)

دیده بودیم افرادی را که یک شبه تغییر جنسیت دهند اما نشنیده بودیم بتوان یک شبه تغییر هویت داد. دیروز رسانه های غربی هویت سازنده فیلم موهن را اسرائیلی- آمریکایی معرفی می کردند اما امروز…

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، رسانه های غربی پس از گذشت سه روز از انتشار فیلم موهن، اکنون به دنبال آن هستند که عامل فیلم را یک فرد خاورمیانه ای نشان دهند تا آنچه در غرب ساخته و در هالیوود به نمایش داده شده و سپس توسط کشیش دیوانه تری جونز انتشار یافته را نادیده بگیرند و آن را به جنگ مذهبی مرتبط کنند.

سایت بی بی سی و یورو نیوز در تحلیلی مشابه کوشیدند در یهودی و اسرائیلی- آمریکایی بودن سازنده فیلم تشکیک کنند.

بی بی سی نوشت: «اطلاعات جدیدی در خصوص یک ویدئوی ضد اسلام که سبب اعتراضات ضد آمریکایی خشونت‌باری در مصر و لیبی شده، به دست آمده است. فیلم که در آمریکا تهیه شده بود، در ماه ژوئن در سینمایی کوچک در هالیوود به نمایش گذاشته شد.»

این سایت انگلیسی مدعی شد: «کسی که نمایش را سازمان داده بود یک شخص مصری مقیم آمریکا بوده که دو نفر مامور مصری را هم برای امنیت جلسه استخدام کرده بود.»

سایت بی بی سی سپس تلاش کرد تا هویت فردی را که روزهای پیش از آن خود و دیگر رسانه های غربی از یهودی بودن اشصراحتا یاد کرده و او اسرائیلی-آمریکایی خوانده بودند، زیر سوال برد: «فرد دیگری که خود را سام باسیل معرفی کرده و گفته است که نویسنده فیلمنامه و کارگردان بوده با تعدادی از رسانه ها صحبت کرده و در حمایت از فیلم اظهارات تند و ضد اسلامی بیان کرده است. رسانه ها نوشته اند که او یک صاحب بنگاه معاملات ملکی یهودی متولد اسرائیل است که میلیون‌ها دلار از یهودیان پول جمع کرده تا فیلم را بسازد. اما با توجه به این که هیچ بنگاهدار معاملات ملکی با نام سام باسیل جایی ثبت نشده است سوال اساسی این بوده که آیا اساسا چنین کسی وجود خارجی دارد یا نه.»!

این رسانه ها همچنین کوشیدند تا بی هویتی وی را برجسته کنند: «یک فرد تندرو آمریکایی به نام استیو کلاین که با گروه‌های مختلف ضد اسلامی در کالیفرنیا ارتباط دارد، این ویدئو را تبلیغ کرده می گوید هویت کارگردان آن را نمی شناسد و نام سام باسیل احتمالا یک نام مستعار است. تری جونز، که اقدامات ضد اسلامی او شامل سوزاندن قرآن هم بوده است، گفته که با باسیل بر سر تبلیغ فیلم در تماس بوده است، ولی او را شخصا ندیده است.»

اما تلاش بی بی سی به این جا خاتمه پیدا نکرد و این رسانه انگلیسی در حرکتی مشکوک کوشید تا آن را به اختلافات مذهبی مرتبط کرده و به آن دامن زند: «اما نام یک نفر دیگر که در ارتباط با این فیلم آورده شده است، موریس صادق یک فرد آمریکایی مصری تبار از سازمان موسوم به مجلس ملی قبطیان آمریکا است که سازمانی ضد اسلامی است. فعالیت او در تبلیغ این فیلم سبب شده که در خصوص میزان دخالت مسیحیان قبطی مصر در تولید آن پرسش‌هایی مطرح شود.»

اما بی بی سی که روز پیش از آن صراحتا از آمریکایی-اسرائیلی بودن سازنده فیلم نام برده بود در اظهاراتی تعجب برانگیز نوشت: «بر خلاف آنچه قبلا گزارش شده، فیلم‌ساز آن اسرائیلی نبوده است.»


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.