تفاهم نامه همکاری بین بورس های کالایی قزاقستان و ایران امضا شد

خبرگزاری پانا: همزمان با بازدید مدیرعامل بورس کالای بین المللی قزاقستان(برکت) از بورس کالای ایران، تفاهم نامه همکاری بین این دو بورس امضا شد.

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل ا ز بورس کالای ایران، در راستای اهداف این بورس برای توسعه همکاری ها و مبادلات بین المللی، هیات بورس کالای بین المللی قزاقستان( برکت) به ریاست مدیرعامل این بورس؛ آقای بولات شایمانوف ضمن بازدید از تالار معاملات بورس کالای ایران ، از نزدیک با نحوه فعالیت کارگزاران و فرآیند انجام معاملات و تسویه و تحویل در این بورس آشنا شد و در نشست مشترکی با حضور آقای پناهیان؛ مدیرعامل بورس کالای ایران شرکت کرد.

بر اساس این گزارش ، در این نشست تفاهم نامه همکاری بین دو بورس کالای ایران و قزاقستان به منظور برقراری همکاری دراز مدت در راستای تبادل تجربیات و دانش فنی و کارشناسی در حوزه های مختلف مرتبط با معاملات، قراردادهای مشتق کالایی، آموزش و فن آوری های بورسی، برگزاری سمینارها مشترک و تداوم روابط دو جانبه در راستای ارتقا و توسعه بازارهای قانونمند و متشکل کالایی در دو کشور ، توسط مدیران عامل دو بورس امضا شد.

در این تفاهم نامه طرفین متعهد شدند نسبت به تبادل دانش فنی و کارشناسی، فن آوری معاملاتی و کاربری های مبتنی بر شبکه مرتبط با عملیات بورس،شناسایی و ایجاد تسهیل برای فعالان بازار طرفین از طریق برگزاری کنفرانس ها و سمینارهای آموزشی توسط بورس کالای قزاقستان و بورس کالای ایران در زمینه کاربرد ابزارهای نوین معاملاتی و نحوه انجام معاملات در هر یک از دو بورس اقدام کنند.

از دیگر مفاد این تفاهم نامه می توان به بررسی امکان عرضه کالا در هر یک از بورسهای طرفین و شناسایی گروه های کالایی قابل معامله و مورد علاقه با هدف توسعه روابط اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان طبق قوانین و مقررات نهاد ناظر هر یک از بازارها و تبادل فناوری نظارتی و اطلاعات مرتبط با ابزارهای نظارتی بازار و برگزاری دوره ها و برنامه های آموزشی جهت کارکنان و فعالان بازار هریک از طرفین اشاره کرد.

شایان ذکر است در بورس کالای قراقستان کالاهایی مانند مصالح ساختمانی ، غلات و حبوبات، عایق های پشت بام، پی وی سی، زغال سنگ، آب معدنی، الیاف،خز و محصولات بتنی مورد معامله قرار می گیرد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.