تفویض اختیار وزارتخانه ها به مناطق آزاد یک اقدام مثبت است

به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی،’ سیدمحسن دستور’ در بازدید از صنایع شیلاتی قشم، گفت: بحث تفویض اختیار سازمان دامپزشکی کشور به منطقه آزاد قشم در کمیته های تخصصی این سازمان در حال بررسی است و امیدواریم با این اقدام و با قوانین ویژه سازمان منطقه آزاد قشم، شاهد تحولات بیشتر در صنایع کشاورزی این جزیره باشیم.

وی با اشاره به تحول صنایع شیلاتی با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم، افزود: قوانین ویژه و نگاه حمایتی مدیران سازمان منطقه آزاد قشم از صنایع شیلاتی، شرایط خاصی برای تقویت این صنعت در این منطقه ایجاد کرده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور، گفت: صنعت تکثیر و پرورش میگو، بسته بندی آبزیان و فرآوری ماهی در قشم با حمایت سازمان منطقه آزاد، حرکتی رو به جلو داشته و سرمایه گذاری در بخش های شیلاتی و دامداری در این منطقه بسیار مقرون به صرفه است.

وی، استفاده بهینه از سرمایه در مناطق آزاد از جمله قشم را به مراتب سودمندتر از نقاط دیگر کشور دانست و افزود: فراهم آوردن شرایط جذب سرمایه گذار، از مهمترین اولویت کاری مدیران مناطق آزاد کشور است.

دستور همچنین، نظارت بر مقررات بهداشتی، رعایت امور قرنطینه دام و حمایت از فعالان بخش های مختلف کشاورزی و دامپروری را از جمله سیاست های مهم سازمان دامپزشکی کشور برشمرد و از آمادگی این سازمان برای حضور فعالان صنعت کشاورزی و دامپروری در این منطقه خبر داد.

معاون وزیر کشاورزی که به دعوت سازمان منطقه آزاد قشم عصر روز گذشته وارد این جزیره شد، به همراه چند تن از مدیران این سازمان، از بخش های مختلف صنایع شیلاتی در منطقه آزاد قشم و تجهیزات فنی و آزمایشگاهی شرکت نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی و استاندارد قشم نیز بازدید کردند.

اقتصام** ۱۰۷۰**۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۶۵۵۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.