تقاضای ورود گردشگر خارجی به ایران بعد از پیروزی روحانی، سه برابر شده است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

ارزآوری هر گردشگر خارجی رقم قابل توجهی است و می تواند بالغ بر تعداد ۲۰ میلیون گردشگر مذهبی و فرهنگی و سنتی را به کشور جلب کند که اگر حداقل ارز دریافتی از هر گردشگر در طول مدت اقامت یک هفته ای رقمی در حدود ۱۰۰۰ دلار آمریکا باشد سرجمع کل مبلغ رقمی قابل ملاحظه خواهد بود که حدود۲۰ میلیارد دلار ظرفیت درآمد زایی خواهد داشت.

خبر اقتصادی – خبرها رسیده از شرکت های خدمات گردشگری حکایت از موج تازه ای از سرازیر شدن درخواست های ورود به کشور و تقاضا برای سیر و سیاحت در ایران دارد.

کارشناسان معتقدند که سرازیر شدن توریست خارجی به ایران پس از انتخاب حسن روحانی بعنوان رئیس جمهورپدیده ای است که تورهای گردشگری وهتل ها با آن مواجه شده اند.

براساس این گزارش که از تقاضاهای ارسال شده به شرکت های گردشگری ایران اخذ شده نشان دهنده تقاضاهایی برای انجام تورهای گردشگری، برگزاری رالی های بین شهری و همچنین برپایی مراسم سنتی دارند.

ورود هر جهانگرد و گردشگر خارجی  می تواند به عنوان سفیر کشورمان از طرز مهمان نوازی و پذیرایی ایرانی ها و همچنین تاریخ و تمدن کشورمان عمل کند و با  الگوبرداری آن را به معرض دید جهانیان برساند.

ارزآوری هر گردشگر خارجی  رقم قابل توجهی است و می تواند بالغ بر تعداد ۲۰ میلیون گردشگر مذهبی و فرهنگی و سنتی را به کشور جلب کند که اگر حداقل ارز دریافتی از هر گردشگر در طول مدت اقامت یک هفته ای  رقمی در حدود ۱۰۰۰ دلار آمریکا باشد سرجمع کل مبلغ رقمی قابل ملاحظه  خواهد بود که حدود۲۰ میلیارد دلار ظرفیت درآمد زایی خواهد داشت.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.