تقاضا برای مرسدس بنز از عرضه پیشی گرفت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مرسدس بنز دیگر نیازی به استفاده از مشوق برای فروش خودرو ندارد چون تقاضا برای محصولاتش از عرضه پیشی گرفته است

خبراقتصادی:به گزارش رویترز، دییتر زشه مدیر عامل دایملر از برنامه کاهش مشوق فروش خودروهای مرسدس بنز خبر داد و گفت پیش بینی می کند که در سال ۲۰۲۴ قیمت ها به شکل چشمگیری افزایش می یابد. سبب کاهش یا حذف مشوق های فروش، پیشی گرفتن تقاضا از عرضه است.

مرسدس بنز این پیشی گرفتن تقاضا از عرضه را مدیون خودروهای جمع و جوری است که به CLA معروف می باشند. در فصل چهارم سال ۲۰۲۴ فروش این خودروهای جمع و جور ۴۴ درصد افزایش یافت. فروش خودروهای کلاس اس هم ۴۳ درصد رشد نشان داد. پیش بینی کمپانی دایملر این است که در سال ۲۰۲۴ سود عملیاتی این شرکت از رقم سال ۲۰۲۴ یعنی ۷٫۹ میلیارد یورو (معادل ۱۰٫۷ میلیارد دلار آمریکا) بیشتر خواهد بود. در سال ۲۰۲۴ تقاضا برای خودروی شاسی بلند جمع و جور GLA و سدان کلاس C افزایش چشمگیری پیدا کرده بود.

زشه عزم خود را جزم کرده که مقام اول فروش خودروهای پرتجمل را از چنگ ب ام و بازپس بگیرد. مرسدس بنز از سال ۲۰۰۵ قافیه را به ب ام و باخت و حتی آئودی هم در سال ۲۰۱۱ از مرسدس بنز سبقت گرفت. حالا مرسدس بنز برای پس گرفتن جایگاه خود تلاش مضاعف را آغاز کرده و قرار است ۳۰ مدل تازه تا سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه کند. زشه گفته است که از میان این ۳۰ مدل بعضی از مدل ها به خودروهای اسپورت اختصاص خواهد یافت که تاکنون سابقه نداشته است.

ارزش سهام دایملر در سال ۲۰۲۴ حدود ۴۴ درصد رشد داشته و اکنون این کمپانی آلمانی ۶۸٫۱ میلیارد یورو می ارزد.

ماه آینده مرسدس بنز ورژن تازه سدان کلاس سی را در اندازه متوسط عرضه خواهد کرد که پرفروش ترین مدل خودروی مرسدس بنز در سال ۲۰۲۴ بوده است. در ضمن هم زمان یک خودروی شاسی بلند GLA عرضه می کند که همه بخش های آن تازه است و یک خودروی الکتریکی در کلاس B هم برای بازار آمریکا آماده کرده است. مدل کوپه کلاس S هم آماده عرضه شده است.

در ماه ژانویه میزان تحویل خودروی این کمپانی ۱۵ درصد افزایش یافته است.

از آن جایی که خودروهای اسمارت کمپانی دایملر سودآور نیستند، قرار است با همکاری رنوی فرانسه تغییرات بنیادی در آن ایجاد شود. پلتفرم مشترکی برای هاچ بک توینگوی رنو و اسمارت بنز در نظر گرفته شده است. با این روش دایملر قصد دارد برند اسمارت را به سودآوری نزدیک کند.

برند اسمارت دایملر در سال قبل موفق شد ۸۰۰ میلیون یورو صرفه جویی کند و قرار است تا پایان ۲۰۲۴ این صرفه جویی به رقم ۲ میلیارد یورو برسد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.