تقدیر از بنیان‌گذار بانک اقتصادنوین

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

همزمان با روز ملی مهندس، از مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذای سامانه استراتوس و بنیان‌گذار بانک اقتصادنوین به عنوان مهندس برتر و اولین صادرکننده خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور قدردانی شد.

خبراقتصادی:در همایش “روز ملی مهندس” که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر صنعت معدن و تجارت، وزیر نفت، وزیر راه و شهرسازی، وزیر نیرو، مهندس محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس و جمعی از نمایندگان مجلس برگزار شد، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اهدای لوح تقدیر، از خدمات، نوآوری‌ها و دستاوردهای مهندس سید محمد صدرهاشمی‌نژاد مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سامانه استراتوس بابت ۳۵ سال فعالیت در عرصه فنی مهندسی و پیمانکاری کشور قدردانی کرد.

مهندس صدر هاشمی‌نژاد در خصوص کسب این عنوان گفت: در برهه‌ای از تاریخ که این کشور جولانگاه مهندسان و پیمانکاران خارجی بود تصمیم گرفتیم با تلاش، نوآوری و کیفیت زمینه را برای رشد و بالندگی این رشته در داخل کشور فراهم کنیم و خوشبختانه در اواخر دهه ۶۰ موفق شدیم به عنوان اولین شرکت ایرانی نسبت به صادرات دانش فنی مهندسی اقدام کنیم.

وی اظهار داشت: این موضوع از آنجایی اهمیت داشت که ما توانستیم به عنوان یک شرکت ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی این صنعت حضور پیدا کنیم که این افتخار بزرگی برای کشور به شمار می‌رفت.

وی با اشاره به اینکه شرکت استراتوس اولین شرکت صادرکننده خدمات و دانش فنی مهندسی در کشور بوده است، گفت: حضور اثرگذار در این عرصه سبب شد که زمینه ظهور شرکت‌های دیگر ایرانی در این عرصه فراهم شود به طوری که امروز تعداد بسیاری از شرکت‌های در این عرصه فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سامانه استراتوس در خصوص دشواری‌های اولین بودن در این عرصه، گفت: احساس مسولیت به جامعه و خدمت به مردم، روحیه مضاعفی ایجاد کرد که بتوانیم با پشت سر گذاشتن دشواری‌ها، نام کشور را در این عرصه مطرح کنیم.

مهندس صدرهاشمی‌نژاد در ادامه به تفاوت کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته اشاره کرد و گفت: توجه به پتانسیل‌ها، خلاقیت و نوآوری در برهه‌ای از تاریخ زمینه رشد و پیشرفت کشورهای پیشرفته را فراهم کرد.

وی افزود: راه پیشرفت و توسعه یافتگی ایجاد فرصت برای اشخاص خلاق و مبتکر است که بتوانند با روش‌های نوین طرح‌های نو در عرصه‌های مختلف ایجاد کنند.

به گفته مهندس صدرهاشمی‌نژاد توجه به این موضوع زمینه توسعه و بالندگی کشور را فراهم خواهد کرد.

نخستین صادرکننده خدمات فنی مهندسی کشور در ادامه در خصوص آینده این صنعت در داخل کشور گفت: خدمات مهندسی در کشور به لحاظ کیفی رشد قابل قبولی داشته است، اما به لحاظ کمی با چالش‌هایی مواجه است که لازم است نسبت به رفع این چالش‌ها اقدام گردد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سامانه استراتوس بزرگترین مانع رشد کمی خدمات مهندسی در کشور را سرمایه‌گذاری و تامین منابع دانست و گفت: در صورت رفع این مشکل این صنعت توانایی رقابت با شرکت‌های معتبر خارجی را خواهد داشت.

لازم به ذکر است در لوح تقدیر اهدایی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به مهندس سید محمد صدرهاشمی‌نژاد مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سامانه استراتوس آمده است:

تلاش برای دستیابی به اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی بر همه اقشار و آحاد ملت ایران یک تکلیف الهی است. جامعه بزرگ مهندسی کشور به عنوان قشری متخصص و متعهد، از این امر مستثنی نبوده و برای تدوام حضور در عرصه‌های مختلف توسعه و آبادانی کشور، با روحیه ای جهادی و بسیجی و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و توانمندی‌های بومی و بهره‌گیری از دانش‌های خود، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزیده و لذا بخشی از رشد و تعالی کشور، مرهون زحمات این عزیزان فرهیخته می‌باشد.

در این رهگذر و با عنایت حضرت حق، بر خود فرض می‌دانیم روز پنجم اسفند که روز مهندسی نامگذاری شده است را از طرف خود، منتخبین ملت شریف در مجلس شورای اسلامی و همچنین از سوی ستاد بزرگداشت روز ملی مهندسی به جناب عالی به عنوان مهندس برتر کشور تبریک و تهنیت عرض نموده و به پاس خدمات ارزشمندتان تقدیر و تشکر می‌گردد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.