تکذیب خبر رفع ممنوعیت واردات لپ‌تاپ و گوشی!

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

در حالی‌که از گوشه و کنار خبرهای در رابطه با رفع ممنوعیت ثبت سفارش کالاهای کامپیوتری و گوشی موبایل iبه گوش می‌رسد، رییس بخش واردات اتاق بازرگانی ایران iبه «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرده است که این خبر شایعه است و ممنوعیت‌ها برای ثبت سفارش و واردات کالاهای کامپیوتری و دیجیتالی همچنان ادامه دارد. شرح گفت‌وگوی کوتاه ما با محمدرضا حریری را در این رابطه می‌خوانید:
شنیده می‌شود ممنوعیت ثبت سفارش لپ‌تاپ، کالاهای کامپیوتری و گوشی موبایل با جابه‌جایی‌هایی که در اولویت‌بندی‌ها صورت گرفته است رفع شده است. این موضوع را تایید می‌کنید؟
خیر این شایعه‌ای است که مشخص نیست از کجا درز کرده است. تنها اتفاقی که افتاده است این است که برخی از قطعات کامپیوتری که در اولویت‌های پایین‌تری بودند iبه اولویت‌های ۵ و ۶ منتقل شده‌اند و اجازه ثبت سفارش و در نتیجه واردات گرفته‌اند.
یعنی لپ‌تاپ و گوشی موبایل همچنان در لیستی قرار دارند که وارداتشان iبه کشور ممنوع است؟
بله متاسفانه ثبت سفارش این کالاها همچنان ممنوع است.
اما گویا یکی از منابع آگاه اعلام کرده است که ثبت سفارش گوشی‌هایی با قیمت کمتر از یکصد دلار آزاد است.
خیر این خبرها شایعه می باشند و صحت ندارند. البته در این رابطه مذاکراتی صورت گرفته بود، ولی iبه نتیجه نرسیده است.
با توجه iبه محبوبیت زیاد این کالاها (لپ‌تاپ و گوشی موبایل و تبلت و…) در کشور و با توجه iبه اینکه در مورد برخی از کالاها نظیر لپ تاپ ما تولید داخلی نداریم نیاز بازار از چه محلی تامین می‌شود؟
این سوالی است که باید از افرادی که این تصمیم را گرفته‌اند پرسیده شود. البته ما در این رابطه در حال انجام مذاکراتی هستیم. اما فکر نمی‌کنم نتیجه این مذاکرات همان چیزی باشد که واردکنندگان انتظار دارند.
اینکه می گویند در صورت اجرای این تصمیم شاهد رشد قاچاق در مورد لپ‌تاپ و موبایل می‌شویم درست است؟
قطعا همین‌طور است. اما iبهتر است در این مورد مسوولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و افرادی‌که این تصمیم را گرفته‌اند اظهار نظر کنند.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.