تلاش بنیاد برکت برای ایجاد ۱۵۰۰ فرصت شغلی در استان قم

۰۴ تیرماه ۱۳،

معاون امور اقتصادی وسرمایه گذاری مؤسسه بنیاد برکت عنوان کرد:

پروژه هایی که بنیاد برکت در استان قم سرمـایه گــذاری کرده به قصد توسعه مناطق محروم روستایی و حاشیه کلان شهرهای استان و ایجاد اشتغال مولد و تقویت کارآفرینان و کارفرمایان اقتصادی این استان بوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حسین شیرزاد، معاون امور اقتصادی و سرمایه گذاری مؤسسه بنیاد برکت در بازدید از طرح های سرمایه گذاری این بنیاد در استان قم با اعلام این مطلب گفت: این پروژه ها به تفکیک در دو حوزه صنایع تبدیلی و صنعتی، معدنی قرار می گیرد. 
وی افزود: بنیاد برکت در استان قم ۹ طرح را عملیاتی کرده است که حجم کل سرمایه گذاری آن ۹۰۰ میلیارد ریال و تعهد بنیاد برکت ۱۶۶ میلیارد ریال بوده است و تا کنون مبلغی معادل ۱۳۸ میلیارد ریال پرداخت شده است.
معاون امور اقتصادی و سرمایه گذاری بنیاد برکت اعلام کرد: با عملیاتی شدن این طرح ها حدود ۱۵۰۰ فرصت شغلی برای جوانان استان قم ایجاد خواهد شد. 
وی با اشاره به بعضی از این طرح ها گفت: بهره برداری از دو طرح تولید ماشین آلات صنعتی با ظرفیت ۱۵۰ دستگاه در سال توسط شرکت ماشین ابزار قم و طرح تولید محصولات پلیمری توسط شرکت پلاستیک برتر معصوم با ظرفیت تولید ۵۳۰۰ تن در سال، با پتانسیل اشتغالزایی بیش از ۳۰۰ نفر در سال آغاز شد، که هم اکنون مراحل پایانی تولید آزمایشی را می‌گذراند. 
شیرزاد ادامه داد: مشارکت در راه اندازی و بهره برداری از خطوط تولید محصولات ترابری سنگین با شرکت جاوید سهند سهیل (سهامی خاص) در شهرستان جنداب، با پتانسیل اشتغالزایی ۱۳۵ نفر نیز عملیاتی شد. 
وی افزود: همچنین مشارکت در راه اندازی تولید چسب شیشه ای، خودکار و مدادرنگی، توسط شرکت شیمی پلاستیک آریا پارس، با اشتغال ۱۷۲ نفر، مشارکت در طرح تولید انواع رنگ ساختمانی با شرکت رنگ نسیم قم به ظرفیت ۷۵۰۰ تن در سال و اشتغال ۸۰ نفر. مشارکت در طرح تولید پلی استر پلی ال توسط شرکت پارس پترو مروارید با ظرفیت ۱۰۰۰۰ تن در سال و طرح تولید شیرهای توپی با ظرفیت ۸۰۰۰ تن توسط شرکت کاسپین شیر کادوس انجام شد، این طرح ها در مهرماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
معاون بنیاد برکت در خصوص توجه این بنیاد به فعالیت در حوزه تبدیلی، تکمیلی، فرآوری افزود، راه اندازی خطوط تولید انواع رب گوجه فرنگی به ظرفیت ۷۸۰۰ تن در سال و اشتغال زایی۲۰۴ نفر، توسط شرکت کشت و صنعت احمر در شهرک صنعتی شکوهیه تا پایان مرداد سال ۹۲ به بهره برداری خواهد رسید.
وی در ادامه افزود: مشارکت در طرح تولید مداد از روزنامه باطله با شرکت پتروفیلم آیندگان که در سه ماهه دوم سال به بهره برداری خواهد رسید، اشتغالی بالغ بر ۱۰۰۰ نفر ایجاد خواهد کرد که قسمت عمده آن زنان سرپرست خانوار می باشند./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.