تلاش رامنی برای جذب آرای طرفداران اوباما

به گزارش ایرنا در حالی که به دنبال برگزاری نخستین مناظره تلویزیونی دو نامزد انتخابات در چهارشنبه گذشته رقابت میان رامنی و اوباما فشرده تر شده است، تحلیلگران انتخاباتی می گویند میت رامنی به سمت آرای طرفداران حزب دموکرات و کسانی که هنوز درباره رای خود تصمیم نگرفته اند، خیز برداشته است.

دو روز پیش میت رامنی در یک سخنرانی انتخاباتی با اشاره به طرفداران اوباما گفت: من از شما می خواهم به میان آن ها رفته و سعی کنید از یک نفر گرفته تا تعداد بیشتری از طرفداران آن ها را جذب کرده و به اردوگاه خود بیاورید.

به گفته تحلیلگران در این مرحله حساس از انتخابات، راهبرد جمهوری خواهان ایجاد ریزش حتی اندک در پایگاه دموکرات ها و طرفداران اوباماست.

در این رابطه ریچ بیسون مشاور سیاسی رامنی گفته است: ما تلاش می کنیم کسانی که در دور گذشته به اوباما رای داده اند، تشویق کنیم در ششم نوامبر به میت رامنی رای بدهند.

این رویکرد تازه در حالی پیاده می شود که تا پیش از این رامنی بیش از هر چیز بر پایگاه سنتی محافظه کاران متمرکز بود و چندان تلاشی برای ارائه یک چهره فرا جناحی در سطح یک رهبر ملی به کار نمی برد.

نظرسنجی های چند روز گذشته که بصورت روزانه در آمریکا انجام می شود، نشان می دهد که این راهبرد کم و بیش موفقیت هایی داشته است؛ چرا که محبوبیت رامنی افزایش داشته و فاصله وی با اوباما که در مناظره تلویزیونی ضعیفی ظاهر شد در حال کاسته شدن است.

ناظران انتخاباتی می گویند که میت رامنی از پوسته محافظه کارانه حزبی درامده و به سمت میانه حرکت کرده است تا از خود چهره ای معتدل در ذهن رای دهندگان امریکایی ترسیم کند.

به گفته ان ها اگر میت رامنی به این روند ادامه دهد، می تواند، چالش جدی برای انتخاب دوباره رئیس جمهوری آمریکا به وجود اورد.

در مناظره تلویزیونی چهارشنبه شب گذشته که ۹۰ دقیقه به طول انجامید، مساله ایجاد شغل و بیکاری گسترده، بیمه درمانی و مالیات ها و همینطور سیاست انرژی دولت آمریکا محور اصلی بحث های دو نامزد بود.

میت رامنی در این مناظره انتخاباتی شدیدا اوباما را به دلیل بحران بیکاری در امریکا ملامت کرد و گفت: ۲۳ میلیون آمریکایی بیکار بوده و در جستجوی شغل هستند.

انتخابات ریاست جمهوری امریکا در حالی ششم نوامبر برگزار می شود که به گفته بسیاری از تحلیلگران انتخاباتی، بحران اقتصادی، فقر و بیکاری عواملی هستند که بشدت بر فضای انتخابات و حضور مردم در پای صندوق های رای تاثیر منفی خواهد گذاشت و انتظار انتخاباتی پرشور و گسترده در آمریکا غیر ممکن به نظر می رسد.

اروپام ۱۹۰۸

انتهای پیام /*

International@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.