تلاش کمیساریای عالی سازمان ملل متحد؛ افغانی ها از ایران می روند

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان کمک ۲ میلیون یورویی از دفتر بشردوستانه اروپا (اکو) دریافت کرد و اعلام کرد از این کمک برای بازگشت حدود ۹۰۰ هزار پناهنده افغان از ایران به افغانستان استفاده می‌کند.
 به ‘گزارش کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان بر اساس آمار موجود حدود ۹۰۰ هزار پناهنده افغان در ایران ساکن هستند که اکثراً در مناطق شهری زندگی می‌کنند و این کمک ۲ میلیون یورویی از جانب اکو در امور بهداشت، معیشت و بازگشت داوطلبانه پناهندگان افغان جمهوری اسلامی ایران، استفاده می‌شود.

برنارد دویل، نماینده کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران گفت:‌ «کمیساریا بابت تعهد انساندوستانه مداوم کمیسیون اتحادیه اروپا، بالاخص در موقعیت‌های اقتصادی دشوار در این برهه زمانی، بسیار سپاسگزار است.»

وی افزود: تأثیر افزایش پیوسته قیمت کالاهای اساسی، پیش از پیش در زندگی پناهندگان آسیب‌پذیر ایران به وضوح دیده می‌شود. این کمک‌ها در زمانی دریافت شده‌اند که ایران، که به مدت بیش از ۳۰ سال میزبان دومین جمعیت بزرگ پناهنده در جهان بوده است، برای ادامه به دوش‌گیری این مسئولیت نیاز به کمک دارد.

این کمک کمیساریا را قادر خواهد می‌کند تا خدمات ذیل را به پناهندگان افغان آسیب‌پذیر ارائه کند: کمک‌های بهداشتی حیاتی، برگزاری دوره‌های آموزشی فنی حرفه‌ای و تهیه ابزار اولیه کار برای آنهایی که کلاس‌ها را با موفقیت می‌گذرانند.

وی ادامه داد:‌ به منظور تسهیل درآمدزایی چه در ایران و چه هنگامی که به کشور خود بازگردند و برای آن دسته از پناهندگانی که گزینه بازگشت داوطلبانه را انتخاب می‌کنند، این بودجه برای تسهیل بازگشت دواطلبانه و پایدار آنان از طریق ارائه کمک‌های حقوقی، پرداخت کمک هزینه نقدی و همچنین بخشی از هزینه‌ سفر برای تسهیل بازگشت آنها در امنیت و احترام، استفاده می‌شود.
۴۵۳۰۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. مهدی رحیمی:

    سلام علیکم منخودم میخواهم از ایران برم چون ۳۰ ساله هیچ امکانتی ندارم اول تااخریک افغانی هستم که همیشه توهین میشه بهش ازایران میرم به یک کشور کافر چون از مسلمانان خود هیچ خیری ندیدم بچه من یک شناس نامه متبری بداره خودم تو ایران به دنیا امدم عمر مت توایران حدر رفت تو خدا به فکر ما مهاجر ها باشید انشالله که ایند خوبی داشته باشیم لطفا کمک کنید ممنون یک مهاجر افغانی متولد ایران شیراز

  2. روح الله:

    سلام
    جسارت نباشه به دوستان متعصب افغانی. ولی افغانستان بلا نسبت جایی برای زندگی کردن نیست. وقتی دولت نتونه برای دوتا فارغ التحصیل کار ایجاد کنه بهش میگن دولت ؟به نظر من اروبای های حجاب صد برابر مسلمان تر از دولتهای ایران و افغانستان هستند. دولتی که به فکر ملتش نباشه بدرد جرز لای دیوار میخوره

  3. komak:

    nazar bandeh eneke ma nabayad dar afghanistan bargardem
    chon zendege dar onja shayad doshvar tar beshe
    bayad ma panahandeh keshvar hay oropye shem

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.