///تلفنی///بدهی ۲۱ هزار میلیاردی وزارت نیرو/پرداخت ۵۰ درصدی بدهی‌ها تا پایان سال مالی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو گفت: در حال حاضر بدهی‌های وزارت نیرو ۲۱ هزار میلیارد تومان است که امید است با اصلاحیه ها و درخواست های تا پایان سال مالی ۵۰ درصد آن پرداخت شود.

 
علیرضا دائمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو در نمایشگاه صنعت آب و برق در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به شرایط کشور در بودجه سال ۹۲ انقباضی خواهد بود و تلاش به شفاف سازی در میزان منابع و مصارف داریم.
وی افزود: در بودجه ۹۳ از منابع فاینانس و سرمایه بخش خصوصی نهایت استفاده را خواهیم کرد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با بیان اینکه تنوع بخشی کلید اصلی بودجه ریزی سال ۹۳ است افزود: امیدوار هستیم که با این اتفاق با وضعیت تک مولفه ای در بحث بودجه خارج شویم.
دائمی در خصوص اصلاحیه بودجه ۹۲ نیز گفت: در این اصلاحیه سعی شده تا ظرفیت منابع و هزینه ها روشن تر و مشخص تر شود و از لحاظ برنامه ای و اعتباری اصلاحات مورد توجهی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه براین اساس اعتبارات عمرانی با اولویت انجام می شود افزود برخی از طرح های رو به اتمام در موقعیت بالاتری قرار می گیرند.
***بدهی های وزارت نیرو ۲۱ هزار میلیارد تومان است
دائمی در خصوص حجم بدهی های این وزارت خانه نیز گفت: حجم کل بدهی ها ۲۱ هزار میلیارد تومان است که از این میزان ۱۶ هزار میلیارد تومان مربوط به برق، ۵ هزار میلیارد مربوط به بحث آب و فاضلاب است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو ادامه داد: از میزان بدهی های برقی ۶ هزار میلیارد تومان مربوط به بخش خصوصی در بحث تولید برق است.
دائمی گفت: امیدواریم با اصلاحیه ها و درخواست ها تا پایان سال مالی ۵۰ درصد بدهی ها پرداخت شود.
***واگذاری ها وزارت نیرو را بدهکار کرد
وی افزود: تهاتر وواگذاری تأسیسات نیروگاهی بابت بدهی ها تنها بدهی های این وزارت خانه را افزایش داده است.
دائمی افزود: توازن قیمت خرید و فروش آب و برق می تواند در کاهش این بدهی ها تأثیرگذار باشد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو تصریح کرد در حال حاضر دو برابر قیمت دریافتی برق و ۷ برابر قیمت دریافتی آب بابت تولید آن هزینه می کنیم.
***تا پایان سال ۹۲ بیش از ۷ هزار میلیارد تومان اوراق ارائه خواهد شد
علیرضا دائمی در خصوص اوراق مشارکت نیز گفت: فروش اوراق مشارکت بابت توسعه سازه ای مورد نیاز است.  
وی با بیان اینکه اوراق مشارکتی که در هفته قبل انتشار یافتن کرد مورد استقبال قرار نگرفت افزود: حجم این اوراق هزار میلیارد تومان بوده است.
وی ادامه داد: تا پایان سال ۹۲ بیش از ۷ هزار میلیارد تومان اوراق ارائه خواهد شد.
***در برخورد با چاه های غیرمجاز همه جوانب را می سنجیم
دائمی در پاسخ به سوال خبرنگار ممتاز نیوز، در خصوص چاه های غیرمجازگفت: ۱۰۴ هزار چاه غیرمجاز ثبت شده در کشور وجود دارد و وزارت نیرو صرفا به دنبال برخورد قانونی با چاه های غیرمجاز نیست.  
وی ادامه داد: قانون چاه های فاقد پروانه این اجازه را به ما داده است که حداقل آب مورد نیاز برای باغ ها و زمین های کشاورزی و… که از این چاه ها برداشت می شود برای حفظ شرایط موجودشان تأمین شود.
***اگر تعرفه ها افزایش پیدا نکند مشکل تأمین کیفیت را خواهیم داشت
دائمی در خصوص افزایش قیمت آب نیز گفت: در حال حاضر کشور ما در دنیا کمترین تعرفه ها را در خصوص آب و برق دارد اما افزایش قیمت تعرفه ها حتما با سنجش شرایط و با تصویب هیئت دولت صورت خواهد گرفت.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو در پایان خاطرنشان کرد: عدم افزایش تعرفه ها این وزارت خانه را برای تأمین آب با کیفیت با مشکل دچار خواهد کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.