تلفن‌های چینی بلای جان اپل

وجود تلفن‌های همراه هوشمند ارزان‌قیمت چینی در بازار چین از سهم اپل در این بازار بزرگ کاسته است.
چین تلاش می‌کند تا پایان سال جاری میلادی از آمریکا به عنوان بزرگترین بازار تلفن‌های همراه هوشمند پیشی بگیرد و در همین راستا شرکت‌های چینی با تولید تلفن‌های همراه هوشمند ارزان‌قیمت، رقابت سختی را اپل دارند و تلاش می‌کنند تا سهم این شرکت آمریکایی را از بازار بزرگ چین کاهش دهند.
در یکی از این اقدامات شرکت چینی شیائومی، جانشین تلفن همراه هوشمند محبوب MiOne خود را معرفی کرد. این تلفن جدید MI2 نام داشته و امکانات آن از آیفون بیشتر است و در همین حال بهای آن نصف آیفون تعیین شده است.
تلفن‌های همراه هوشمند این شرکت چینی با تاسیس آن در دو سال گذشته به این سو روانه بازار چین شده است اما در همین مدت کم این تلفن‌های همراه هوشمند قیمت آنها از تلفن‌های بلک‌بری نیز بیشتر شده است.
به گزارش ایسنا بر اساس گزارش ترید عربیا، نکته جالب در خصوص این تلفن‌های همراه محبوبیت زیاد آن‌ها در میان مردم چین است به طوریکه تنها دقایقی پس از عرضه مدل‌های جدید تمامی آنها به طور کامل به فروش می‌رسد.
لی جئن ـ رییس شرکت شیائومی ـ ماه گذشته اعلام کرده بود که درآمد این شرکت در نیمه اول سال جاری میلادی به بیش از یک میلیارد دلار رسید و در این مدت بیش از سه میلیون دستگاه تلفن همراه به فروش رفته است.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.