تله‌فیلم‌های جدید در راه تلویزیون

جام جم آنلاین: مرکز سیمافیلم ۲۰ تله‌فیلم را برای پخش از شبکه‌های مختلف آماده نمایش کرده است؛ تله‌فیلم‌هایی که در آن مجموعه‌ای از بازیگران شناخته شده سینما و تلویزیون حضور دارند.

سایه انتظار، فراموشی، پلکان یک و ۲، پنجره، روز شصتم، ترانه پائیزی، مرگ یک شاعر، مردان زمین، گمشدگان، ملاقات در صبح، یک تصادف ساده، لحظه طلایی، یک نفر دیگر، قلب دوم، فرزند چهارم، پلاک ۷ کوچه پاییز، پیچ فرعی، برگ و باد و گنجینه جواهر پشته از جمله این تله‌فیلم هاست که آماده پخش از شبکه‌های مختلف است.

«گنجینه جواهر پشته» را نادر مقدس کارگردانی کرده است. داستان این فیلم درباره یک گروه باستان‌شناس است که وارد روستایی می‌شوند، اهالی گمان می‌کنند که در روستایشان گنج پیدا شده است و… در گنجینه جواهرپشته بازیگرانی مانند شقایق دهقان، ژوبین مقدس، هادی قمیشی و ساقی زینتی بازی می‌کنند.

«سایه انتظار» عنوان تله‌فیلم بعدی است که مونا زندی آن را کارگردانی کرده است. داستان درباره یک مدرسه دخترانه است که در آن مسابقه‌ مقاله‌نویسی با موضوع‌ مادر نمونه برگزار می‌شود و… در این فیلم سیدمهرداد ضیایی‌، شیوا ابراهیمی‌، مریم سرمدی، ژاله شعاری و…به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داریوش یاری «فراموشی» را کارگردانی کرده است. فیلم داستان جوانی را روایت می‌کند که مدعی می‌شود معتمد محل، پدر اوست و سال‌ها پیش او و مادرش را رها کرده است… داریوش ارجمند، عمار تفتی، نیلوفر شهیدی، بیوک میرزایی و…از جمله بازیگران اصلی این تله‌فیلم هستند.

«پلکان یک و ۲» تله‌فیلم‌های اپیزودیک به کارگردانی سعید ابراهیمی‌فر داستان چگونگی رسیدن شخصیتی به‌نام بلبل را از پایین‌ترین سطح جامعه به سرمایه‌دار دوران پهلوی اول روایت می‌کند. علی عمرانی، آشا محرابی، خسرو احمدی، سینا رازانی و… در آن ایفای نقش می‌کنند.

«پنجره» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی عباس رنجبر داستان دختری شهرستانی به نام شقایق را بازگو می‌کند که در دانشگاه تهران قبول می‌شود و… محمد فیلی، بهار نوحیان، محمدرضا قدیریان، رسول نقوی و… بازیگران این تله‌فیلم هستند.

در خلاصه داستان «روز شصتم» به کارگردانی علیرضا سبزواری آمده: یک کلاهبردار حرفه‌ای با دادن قول وام به مردم، از آنها پولی را بابت پیش پرداخت دریافت می‌کند و… پرویز فلاحی‌پور، کاوه خدا شناس، آتوسا گودرزی و آتنه فقیه‌نصیری از بازیگران اصلی این تله‌فیلم هستند.

«ترانه پاییزی» به کارگردانی بهمن زرین‌پور مبارزات دانشجویان در زمان شاه را روایت می‌کند.عمار تفتی، ساره بیات، ارسطو خوش رزم، محمدرضا ایمانیان و… بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

در تله‌فیلم« مرگ یک شاعر» امیر دلاوری،‌ محمد ساربان،‌ علیرضا جاویدنیا،‌ ‌علیرضا مهران، امید شاپوری و… به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این ‌فیلم به اواخر زندگی میرزاده عشقی، شاعر و روزنامه‌نگار عصر مشروطه می‌پردازد. حسن هدایت کارگردان این تله‌فیلم است.

درخلاصه‌ای از تله‌فیلم «مردان زمین» آمده است: در وصیتنامه صفرعلی هیچ شالیزاری به دخترانش نمی‌رسد و پسرش که در شهر زندگی می‌کند، بخش وسیعی از شالیزارها را به ارث می‌برد.

در این فیلم نسرین مقانلو، محمدرضا هدایتی، الیکا عبدالرزاقی و… جلوی دوربین رفته‌اند. تهیه‌کننده و کارگردان این فیلم مهدی صباغ‌زاده است.

«گمشدگان» عنوان فیلمی است که داستان عکاسی را بیان می‌کند که به طور اتفاقی از دستگیری دو جوان توسط مأموران در جریان وقایع انقلاب ۵۷ عکس می‌گیرد و… کیهان ملکی، شبنم قلی‌خانی، رضا توکلی و هاشم روحانی و… از بازیگران این تله‌فیلم هستند. این فیلم را زنده‌یاد محمدرضا اعلامی کارگردانی کرده است.

«ملاقات در صبح» داستان اسماعیل را روایت می‌کند که به اتهام قتل مادربزرگش به مدت ۳ سال در کانون اصلاح و تربیت نگهداری می‌شود.

در این تله‌فیلم کیهان ملکی، فقیهه سلطانی، حسین معلومی، افشین نخعی، معصومه موسوی و… بازی می‌کنند. این فیلم را مجید جوانمرد کارگردانی کرده است.

«یک تصادف ساده» ساخته علیرضا امینی است و بازیگرانی مانند رامین راستاد، محسن قاضی‌مرادی، مهوش وقاری، گلاره عباسی و محمدحمزه‌ای در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

این فیلم داستان زندگی هاشم را روایت می‌کند که به کاریابی برای یک شرکت پخش دارو مشغول است. هاشم در ماشین خود زندگی می‌کند و…

«لحظه طلایی» به کارگردانی سپهر محمدی تله‌فیلمی اپیزودیک است. اپیزود «لحظه طلایی» درباره مهندس ساختمان‌سازی‌ است که با یکی از کارگرانش‌ درگیر می‌شود و… اپیزود«تصویر دیگر» داستان خانواده‌ای فقیر را به تصویر می‌کشد.

مجید مشیری، محمد مختاری، مهدی عطاران، مرتضی اکبری و… نقش‌های اصلی این فیلم را برعهده دارند.

«یک نفر دیگر» و «قلب دوم» دو تله‌فیلم از مجموعه «در آن سوها» است که بهنام بهزادی آنها را کارگردانی کرده است. «یک نفر دیگر» داستان مسعود، مهندسی جوان را روایت می‌کند که وسوسه می‌شود در یک مناقصه شرکت کند.

کوروش سلیمانی، لیندا کیانی، علیرضا آقاخانی و امید روحانی بازیگران اصلی این فیلم هستند. «قلب دوم» داستان مردی رمان‌نویس به نام منصور را روایت می‌کند. در این فیلم علی نصیریان، پریوش نظریه، مهران احمدی، هدی ناصح و مهدی فقیه نقش‌آفرینی کرده‌اند.

«فرزند چهارم» را شبنم عرفی‌نژاد کارگردانی کرده و داستان مرد ثروتمندی را روایت می‌کند که به طور ناگهانی اعلام می‌کند در گذشته همسری داشته و از او فرزندی دارد.

پرویز پورحسینی، مریم سلطانی، فرهاد مهدوی، صالح میرزاآقایی،سمیرا ذکایی و شهناز شهبازی نقش‌آفرینان اصلی آن هستند.

فیلم «پلاک ۷ کوچه پاییز» را شهرام شاه حسینی کارگردانی کرده است. داستان فیلم قصه خبرنگاری را روایت می‌کند که سراغ نویسنده‌ای مشهور می‌رود تا برای چاپ رمانش به زبان انگلیسی وارد مذاکره شود.

داریوش فرهنگ،احمد ساعتچیان، نازنین‌فراهانی،احسان عیوضی‌نژاد و… در این ‌فیلم تلویزیونی بازی می‌کنند.

«پیچ فرعی» نگاهی فلسفی دارد به مساله انتخاب ما برای زندگی در دنیایی که به آن واقعیت می‌گوییم و دنیای دیگری که در ذهن ما جریان دارد.

کیانوش اسلامی، کارگردان این فیلم است و فرید ولی‌زاده، مهدی امینی‌خواه، فریماه مرادی و مارال فرجاد در آن ایفای نقش کرده‌اند.

داستان تله‌فیلم «برگ و باد» درباره مرد متمولی است که سال‌ها پیش همسرش فوت شده است. او عاشق دختر جوانی می‌شود و قصد دارد با وی ازدواج کند و… رضا رویگری، مهدی امینی‌خواه، سعید داخ، آتش تقی‌پور و… بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم را ایلیا منفرد کارگردانی کرده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.