تله فیس ‌بوکی برای پسران جوان

فرد ناشناسی که خود را دختر معرفی می کرد و با وعده رابطه دوستی، پسران جوان را در فیس بوک اغفال و از آن ها کلاهبرداری می کرد، از سوی پلیس تحت تعقیب قرار گرفت.



خراسان:تحقیقات پلیس در این باره زمانی آغاز شد که پسر جوانی به دادسرای رسیدگی به جرایم جنایی تهران رفت و مدعی شد از سوی دختری ناشناس فریب خورده است. او در این باره به بازپرس شعبه دوم گفت: مدتی قبل در فیس بوک با دختری که خودش را نازنین معرفی می کرد آشنا شدم. بعد از چند مرتبه چت کردن، به نازنین علاقه پیدا کردم و به او پیشنهاد دوستی دادم. او هم این پیشنهاد را قبول کرد اما گفت برای شروع دوستی باید ۶۰هزار تومان به عنوان کادو به او بدهم.

من هم که شیفته او شده بودم این شرط را قبول کردم و ۶۰هزار تومان به حسابی که او گفته بود واریز کردم. بعد از آن امیدوار بودم رابطه ام با نازنین صمیمی تر شود اما او دیگر جواب پیام هایم را نداد. آن زمان بود که فهمیدم فریب او را خورده ام و همه این کارها نقشه ای برای فریبم بوده است. به دنبال اظهارات این جوان، افسران پلیس فتا تحقیقات خود را در این باره آغاز کردند.

هرچند فرد ناشناس از این راه مبلغ ناچیزی را به دست آورده بود اما این امکان وجود داشت که با همین شگرد از افراد دیگری نیز کلاهبرداری کرده باشد. تجسس ها در این باره نشان می داد کلاهبردار ناشناس دختر نیست و او فقط از این عنوان برای فریب طعمه اش استفاده کرده است. در حالی که ماموران در گام های نخست تحقیق در این باره بودند، چند جوان دیگر نیز به دادسرا رفتند و ضمن بازگو کردن اتفاق مشابهی که برایشان رخ داده بود، اعلام کردند فریب فرد ناشناسی را خورده اند.

اظهارات شاکیان حاکی از آن بود کلاهبردار اینترنتی از هر کدام از آنان مبالغی بین ۶۰ تا ۳۰۰ هزارتومان کلاهبرداری کرده است. یکی از آن ها به ماموران گفت: دوستی من و نازنین چند ماه طول کشید. من بدون این که از نقشه او خبر داشته باشم با او طرح دوستی ریختم و حتی پیشنهاد ازدواج دادم. در حالی که به نازنین اطمینان پیدا کرده بودم یک روز از من ۳۰۰هزارتومان پول خواست تا شهریه دانشگاهش را پرداخت کند. او گفت یک هفته بعد پولم را پس می دهد. من هم خیلی سریع این پول را به حسابی که گفته بود واریز کردم اما از آن روز به بعد خبری از او نشد.

افسران فتا در جریان تحقیقات خود تلاش کردند از طریق حساب بانکی که پول های مالباختگان به آن واریز شده بود به سرنخی از کلاهبردار ناشناس دست پیدا کنند اما این کار ثمری نداشت. چرا که این حساب با استفاده از مدارک جعلی افتتاح شده بود. بر اساس این گزارش تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.

www.iranion.rozblog.com منبع:khorasannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.