تلویزیون میزبان هفت سریال جدید

قانون- شبکه اول سیما تا پایان امسال، هفت سریال ایرانی جدید را در مناسبت‌های مختلف روی آنتن می‌برد.

به گزارش ایسنا،‌ از میان این سریال‌ها می‌توان به دو سریال طنز، دو سریال مناسبتی و یک سریال الف‌ ویژه اشاره کرد که آنتن شبکه ملی را تا پایان سال پر می‌کنند.

در حال حاضر، با تمام شدن ماه رمضان، شبکه اول سیما سریال خارجی «دایره جنایی» را روی آنتن دارد. چند قسمت از این سریال معمایی ـ پلیسی نیز قبل از شروع ماه رمضان پخش شد. پخش «دایره جنایی» تا ۲۰ شهریور ماه ادامه خواهد داشت و بعد از آن، مجموعه طنز «بیدارباش» با نام قبلی «جنگ‌بازی» روی آنتن می‌رود.

آنتن جمعه‌ شب‌های شبکه یک نیز که بعد از پایان پخش «شوق پرواز»، ‌سریال ویژه‌ای به خود ندیده بود،‌ از ۱۷ شهریور و با اتمام «پرستاران»، میزبان «کلاه پهلوی» خواهد بود. «کلاه پهلوی» پروژه‌ی عظیمی است که مراحل تولید آن ۱۰ سال به طول انجامیده است.

ضیاءالدین دری ـ کارگردان «کلاه پهلوی» ـ تا به حال ۲۰ قسمت از این سریال ۵۰ قسمتی را آماده پخش کرده است. این سریال، داستانی تاریخی دارد و درباره‌ی جوانی است که بعد از بازگشت از فرانسه، شهردار شهر کوچکی می‌شود و مجبور است فرمان کشف حجاب رضاخان را اجرا کند.

«کلاه پهلوی» بازیگران زیادی دارد و بخش‌هایی از آن نیز در فرانسه فیلمبرداری شده است. پخش این مجموعه بیش از یک سال به طول خواهد انجامید.

با پایان «دایره جنایی» نیز، مجموعه طنز «بیدارباش» از شبکه اول پخش می‌شود و پخش آن تا هفته‌ی نیروی انتظامی که سیروس مقدم،‌ درحال ساخت مجموعه‌ای به نام «دیوار»‌ برای این هفته است،‌ ادامه خواهد داشت.

«بیدارباش» با نام قبلی «جنگ‌بازی»، به کارگردانی احمد کاوری در ۱۴ قسمت ساخته شده و به ماجراهای یک گروه تئاتر می‌پردازد که تصمیم‌ می‌گیرند در جبهه‌های جنگ برای رزمندگان تئاتر اجرا کنند.

اکبر عبدی، مجید صالحی، رضا ناجی،‌ امیر نوری‌،‌ عارف لرستانی، امیررضا دلاوری، خاطره حاتمی، حسین عابدینی، هادی کاظمی،‌ مهدی صبایی،‌ رابعه اسکویی و ماشاالله شاه‌مرادی‌زاده از جمله بازیگران این سریال هستند.

پخش «بیدارباش»، تا هفته اول مهرماه تمام می‌شود و بعد از آن، سیروس مقدم، «دیوار» را به هفته نیروی انتظامی می‌رساند.

«راستش را بگو» هم که یکی از گزینه‌های پخش در ماه رمضان بود،‌ بعد از «دیوار» پخش می‌شود و سریال «یلدا» ‌که حسن میرباقری تولید آن را در سیمافیلم انجام می‌دهد به ماه محرم شبکه یک می‌رسد.

بهمن‌ ماه نیز شبکه اول، «خاطرات مرد ناتمام» را روی آنتن می‌برد. این سریال با بازی سروش صحت، امین زندگانی و محمود پاک‌نیت، بخش‌هایی از زندگی سیاسی اجتماعی دهه ۳۰ را در قالب زندگی خانواده آمیزرکن‌الدین عطار به نمایش می‌کشد.

در آخرین ماه سال ۹۱ نیز سریال طنز «شرکت»‌ پخش می‌شود، این سریال که به تازگی عوامل آن تغییر کرده‌اند،‌ با کارگردانی علیرضا امینی روی آنتن خواهد رفت.


پایگاه خبری رسانه قانون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.