تلویزیون چند اینچی برای خانه من مناسب است؟

۳۷؟ ۴۲؟ ۵۰؟ ۶۵؟ ۹۰؟ برای هر خانه‌ای و هر بودجه‌ای، یک تلویزیون HD وجود دارد. اما اگر دکوراسیون منزل‌تان با کابینت، میز تلویزیون یا مبلمان محدود نشده و انتخاب‌های زیادی برای اندازه تلویزیون دارید، چه تلویزیون مناسب شماست؟

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، شاید فکر کنید هرچقدر که می‌توانید هزینه کنید باید تلوزیون بزرگتری بخرید. اما منطقی‌ست که اندازه تلوزیون‌تان با ابعاد اتاق و فاصله محل نشستن برای تماشا تناسب داشته باشد.

بین فاصله محل تماشا و اندازه تلوزیون یک رابطه مستقیم وجود دارد. مسلما هرچه دورتر باشید تلوزیون کوچکتر دیده می‌شود. پس باید اندازه‌ای را انتخاب کنید که «بخش ایده‌آلی» از میدان دیدتان را پوشش دهد.
بر اساس تحقیقات، توصیه‌های مختلفی برای این «نسبت ایده‌آل» وجود دارد. THX (که در زمینه صدا و تصویر استاندارد ارائه می‌کند و متعلق به Lucasfilm جرج لوکاس است) اعتقاد دارد تلوزیون باید با بیننده زاویه ۴۰ درجه ایجاد کند. به بیان ساده یعنی فاصله‌تان تا تلویزیون را در ۰٫۸۴ ضرب کنید تا اندازه مناسب تلوزیون‌تان را به‌دست بیاورید. برای مثال اگر فاصله‌تان با تلوزیون ۲۵۰ سانتی‌متر یا ۲ و نیم متر است، این عدد را در ۰٫۸۴ ضرب می‌کنیم ۰٫۸۴ × ۲۵۰ می‌شود ۲۱۰ سانتی‌متر. اگر ۲۱۰ سانتی‌متر را به اینچ تبدیل کنیم تقریبا ۸۲ اینچ می‌شود. پس طبق این استاندار یک تلوزیون تقریبا ۸۰ اینچی برای فاصله ۲ و نیم متری مناسب است.


 برای فاصله ۹ فوتی، طبق محاسبات بالا یک تلوزیون ۹۰ اینچی مناسب است

 

اما SMPTE یا «جامعه مهندسان تصویر متحرک و تلوزیون» نظر دیگری دارد. آن‌ها اعتقاد دارند تلوزیون باید با بیننده زاویه ۳۰ درجه ایجاد کند. یعنی فاصله‌یتان را باید در عدد ۰٫۶۲۵ ضرب کنید. پس برای فاصله ۲ و نیم متری طبق این استاندارد یک تلوزیون ۶۰ اینچی مناسب است.

 


برای فاصله ۹ فوتی، طبق محاسبات بالا یک تلوزیون ۶۸ اینچی مناسب است

اینکه به کدامیک از این دو نظریه اعتماد می‌کنید، به خودتان و بیشتر به بودجه‌تان بستگی دارد. مردم برای اکثر خانه‌ها و اتاق‌ها تلوزیون‌های ۴۰ یا ۴۲ اینچ می‌خرند. اما باید توجه کرد که واقعا این اندازه‌ها خیلی بزرگتر از تلوزیون‌ها ۳۴ اینچ لامپی قدیمی (CRT) نیستند. پس اگر می‌خواهید از کیفیت واقعی تصاویر لذت ببرید بهتر است به‌سراغ اندازه‌های بزرگتر بروید.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.