تماس تلفنی رییس‌جمهور ترکیه با روحانی

۰۴ تیرماه ۱۳،

عبدالله گل رییس‌جمهور ترکیه عصر دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور منتخب ملت ایران، خواستار توسعه هرچه بیشتر روابط و همکاری‌های دو کشور شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رییس‌جمهور ترکیه با ابراز خرسندی از مواضع و دیدگاه‌های حسن روحانی، از جانب خود و ملت ترکیه انتخاب وی به عنوان رییس‌جمهور منتخب ملت ایران را تبریک گفت و برای دولت آینده ایران آرزوی موفقیت کرد.

عبدالله گل با اشاره به اینکه برنامه‌های تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ایران را با دقت پیگیری می‌کرده است، خطاب به روحانی گفت: جذب همه قشرهای ملت ایران از جمله جوانان، روشنفکران و زنان به برنامه‌ها و دیدگاه‌های جنابعالی تصویری بسیار خوب از شخصیت شما ترسیم کرده و برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی ابراز امیدواری کرد که بتواند با رییس‌جمهور منتخب ملت ایران در زمان برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کند.

رییس‌جمهور منتخب کشورمان نیز با تشکر از تماس تلفنی عبدالله گل و پیام تبریک وی، ابراز اطمینان کرد که با تدبیر دولت ترکیه مسائل جاری این کشور به سامان برسد و افزود: تحریکات خارجی در مسائل داخلی ترکیه قابل قبول نیست.

روحانی همچنین گفت: بی‌تردید تعمیق روابط و همکارهای دو کشور در حل و فصل مسایل منطقه و بازگرداندن آرامش و ثبات به منطقه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.