تمام تلویزیون‌های ایران در این کشتی جا می‌شود؟+عکس

۰۹اردیبهشت،

کشتی عظیم مارکوپولو که برای حمل کانتینرهای چند منظوره میان اروپا و چین ساخته شده، ۳۹۶ متر طول دارد و تا ۱۶ هزار کانتینر ۷ متری را جا می‌دهد. مارکوپولو تا دو ماه دیگر بزرگ‌ترین کشتی کانتینربر جهان خواهد ماند.

چند ماهی است که CMA CGM Marco Polo عنوان بزرگ‌ترین کشتی کانتینربر جهان را در اختیار دارد. این کشتی عظیم‌الجثه برای حمل کانتینرهای چند منظوره میان اروپا و چین ساخته شده و با ۳۹۶ متر طول، می‌تواند تا ۱۶ هزار کانتینر با ابعاد معادل ۲۰ فوت (تقریبا ۷ متر) را با خود حمل کند. این میزان از نظر اندازه معادل ۲٫۱ میلیون دستگاه یخچال، یا ۱۳٫۴ میلیون دستگاه تلویزیون ۴۲ اینچ است (قابل مقایسه با تعداد ۱۳٫۵ میلیون خانوار ایرانی). تا پاییز ۲۰۲۴/، دو کشتی ۱۶ هزار کانتینری ژاک کارتیه و الکساندر فن هامبولوت نیز به کشتی مارکوپولو ملحق خواهند شد.

اما عنوان مارکوپولو دوام چندانی نخواهد داشت، چراکه شرکت Maersk اولین فروند از کشتی‌های کلاس Triple-E خود را در ژوئن ۲۰۲۴ / خرداد به آب خواهد انداخت. این کشتی تا ۱۸هزار کانتینر ۲۰ فوتی را با خود حمل خواهد کرد. در تصویر زیر، بزرگی کشتی مارکوپولو را با دیگر سازه‌های عظیم موجود مقایسه کنید.

منبع:خبرآنلاین


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.