تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوارتا پایان دولت دهم برق دار می شوند

به گزارش ایرنا، ‘مجید نامجو’ درسخنان پیش ازخطبه نماز جمعه این هفته تهران با تشریح آخرین وضعیت خدمات رسانی آب و برق در کشور افزود:هم اکنون ظرفیت تولید برق به بیش از ۶۷ مگاوات رسیده که رتبه نخست در منطقه و رتبه ۱۵ در جهان را ایران به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید براینکه با اکثر کشورهای همسایه تبادل الکتریکی داریم، اظهار داشت: در زمان حاضر به هشت کشور همسایه برق صادر می کنیم.

وزیر نیرو صادرات برق ایران در سال گذشته را بیش از ۸٫۷ میلیارد کیلووات ساعت برشمرد و گفت: در سال جاری نیز تاکنون ۵۰ درصد رشد داشتیم که تا پایان امسال صادرات برق کشور از مرز ۱۰ میلیارد کیلووات ساعت عبور خواهد کرد.

وی همچنین با بیان اینکه تا پایان سال ۹۱ حدود ۹۹٫۵ درصد جمعیت شهری کشور تحت پوشش شبکه آب قرار خواهند گرفت، گفت: هم اکنون ۹۹٫۲ درصد جمعیت شهری تحت پوشش شبکه آبرسانی کشور هستند ضمن اینکه تا پایان سال جاری نیز ۸۲ درصد جمعیت روستایی کشور نیز از شبکه آبرسانی بهره مند خواهند شد.

نامجو در ادامه سخنان خود وضعیت آب کشور را در شرایط نامناسب دانست و اظهار داشت: کمبود آب، رشد جمعیت و رشد آلودگی ها از جمله عواملی است که باعث شده تا با هزینه های بیشتری آب را برای مصرف تامین کنیم.

وی اضافه کرد: در روستاها نیز به سبب وجود خشکسالی های اخیر، چشمه ها و قنات ها خشک می شوند و همین امر باعث صرف هزینه های بیشتری برای آبرسانی به این مناطق می شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۰ مجتمع آبرسانی روستای احداث شده است، گفت: در این بخش از مجلس و دولت انتظار کمک بیش از گذشته را داریم تا وزارت نیرو بتواند سطح خدمات خود را بالا ببرد.

نامجو سپس در بخش دیگر سخنان خود به آخرین وضعیت بخش فاضلاب کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ۳۷ درصد جمعیت کشور تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد و در ۲۲۰ شهر نیز طرح تصفیه خانه در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو در سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان در بخش فاضلاب هزینه کرده است، گفت: تا پایان سال جاری نیز پیش بینی می شود جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب کشور به بیش از ۴۰ درصد برسد.

ادامه دارد

اقتصام**۱۵۷۴**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۸۶۲۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.