تمایل نمایندگان ۴ کشور برای افزایش تعامل با بازار سرمایه ایران

شنبه ۲۳ اردیبهشت – ۱۰:۴۰:۵۶ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

درحاشیه برگزاری نمایشگاه بورس مطرح شد؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  کارشناس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بدهی سازمان بورس و اوراق بهادار، استقبال نمایندگان کشورهای خارجی از دوره آموزشی را قابل توجه توصیف کرد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  فرشته رحیمی الماسی، یکی از همراهان هیأت بازار سرمایه اسلامی در بازدید از ششمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه از علاقمندی نمایندگان این کشورها برای تعامل با بازار سرمایه ایران خبر داد.
رحیمی بازدید شرکت کنندگان در دوره آموزشی بازار سرمایه اسلامی از ششمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: کشورهای ترکیه، پاکستان، کانادا و سوریه نظراتی درخصوص بهبود بازار سرمایه ایران و نیز افزایش همکاری ها ارائه کردند.
وی افزود: نماینده کشور ترکیه از تمایل کشورش برای راه انداری اوراق بهادار اسلامی (صکوک) در این کشور با همکاری ایران سخن گفت.
رحیمی اظهار داشت : نماینده مقام ناظر بازار سرمایه ترکیه در پایان دوره آموزشی اعلام کرد برخی از مدیران بازار سرمایه این کشور که موفق به شرکت در دوره بازار سرمایه اسلامی نشدند ، خواستار تهیه اسلایدها و اطلاعات این دوره هستند که این امر نشان از استقبال ترک ها از این دوره آموزشی می دهد.
وی در خصوص همکاری نمایندگان بازار سرمایه پاکستان با ایران گفت: بازار سرمایه پاکستان دو شرکت رتبه بندی دارد که نمایندگان هر دو شرکت ها، خواستار شروع همکاری های خود با ایران شدند.
وی در خصوص حضور شرکت سرمایه گذار کانادایی Investment & consulting اظهار داشت: این شرکت خواستار انتقال تجارب خود به بازار سرمایه ایران بود به گونه ای که نماینده این شرکت حضور در این نمایشگاه را در توسعه همکاری ها مفید دانست.
کارشناس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بدهی سازمان بورس در پایان در خصوص نتایج مذاکرات با نمایندگان بورس سوریه خاطر نشان کرد: آنان بسیار علاقمند به همکاری در زمینه سیستم های مکانیزه نظارت بر بازار سرمایه ایران بودند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۲۱۰۴۰۵۶۳۵۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.