تمدید اعتبار کارتهای ملی تا پایان سال ۹۲

جامعه

IMAGE634841829776863750.jpg (531×300)مدیرکل ثبت احوال استان تهران، از تمدید اعتبار کارت های شناسایی ملی، تا پایان سال ۹۲ خبر داد. قشمی گفت: در استان تهران هر ماه ۱۷ تا ۱۸ هزار نفر به سن ۱۵ می رسند، از این رو این افراد ملزم هستند، برای تعویض شناسنامه اقدام کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،قشمی ،مدیرکل ثبت احوال استان تهران، گفت: اگر چنانچه در پشت کارت ملی برای هفت سال مهلت تعویض اعلام شده باشد اگر از این زمان گذشته باشد، دیگر نیازی به تعویض کارت نیست و این کارت تا سال ۹۲ اعتبار دارد.

وی با بیان اینکه کارتهای ملی، هوشمند خواهند شد، افزود: طرح صدور کارت هوشمند ملی از شش ماه دوم امسال به صورت آزمایشی در قم آغاز می شود و سپس برای همه مردم صادر خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه شناسنامه های بدون عکس افراد ۱۵ سال و بالاتر فاقد اعتبار است از صاحبان این شناسنامه ها خواست هر چه سریع تر برای عکسدار کردن و تعویض شناسنامه های خود اقدام کنند.

مدیر کل ثبت احوال استان تهران افزود : دانشگاهها و تمامی دستگاههای اجرایی و اداری کشور، طبق قانون موظف هستند برای ثبت نام و یا هر فعالیت دیگری از متقاضیان شناسنامه عکس دار بگیرند.

وی از کسانی که سن ۱۵ سال و بالاتر دارند، خواست با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، برای تحویل شناسنامه خود اقدام کنند.

قشمی گفت: در استان تهران هر ماه ۱۷ تا ۱۸ هزار نفر به سن ۱۵ می رسند، از این رو این افراد ملزم هستند، برای تعویض شناسنامه اقدام کنند.

وی افزود: در کشور روزانه ۳ و نیم تا ۴ هزار نفر به سن ۱۵ سال می رسند.


اخبار جامعه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.