تمدید وضعیت اضطراری ملی آمریکا در ارتباط با ایران

رئیس جمهور آمریکا وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با ایران را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

تمدید وضعیت اضطراری ملی آمریکا در ارتباط با ایران

به گزارش ممتاز نیوز از رویترز، رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی وضعیت اضطراری ملی را در ارتباط با ایران که در پی اشغال سفارت آمریکا در تهران اعلام شد، به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

بایدن گفت که وضعیت اضطراری ملی در خصوص ایران که در فرمان اجرایی ۱۲۹۵۷ اعلام شد، یکسال دیگر ادامه خواهد یافت.

۱۵ مارس ۱۹۹۵ رئیس‌جمهور وقت آمریکا به موجب دستور اجرایی شماره ۱۲۹۷۵ اعلام کرد با هدف رسیدگی به تهدیدهای غیرمعمول و فوق‌العاده‌ای که اقدامات و سیاست‌های حکومت ایران علیه منافع ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا ایجاد می‌کند، وضعیت اضطرار ملی درباره این کشور اعلام می‌شود. رئیس‌جمهور وقت آمریکا در روز ۶ می ۱۹۹۵ (۱۶ اردیبهشت ۱۳۷۴) با امضای یک دستور اجرایی دیگر به شماره ۱۲۹۵۹، تحریم‌های جامعی را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرد.

وضعیت اضطراری فعلی که به موجب فرمان اجرایی شماره ۱۲۹۵۷ اعمال می‌شود با وضعیت اضطراری دیگری که ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ به موجب فرمان اجرایی ۱۲۱۷۰ اعلام شده، متفاوت است.

فرمان ۱۲۱۷۰ ریاست جمهوری آمریکا اولین بار ۱۰ روز پس از تسخیر سفارت آمریکا در تهران توسط رئیس جمهور وقت این کشور صادر شد.

جیمی کارتر رئیس‌جمهور وقت آمریکا فرمان اجرایی شماره ۱۲۱۷۰ را ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ یعنی ۱۰ روز بعد از تسخیر سفارت واشنگتن در تهران صادر کرد که خواستار توقیف دارایی‌های حکومت جمهوری اسلامی ایران در خاک ایالات متحده آمریکا است و از آن سال تا به امروز همه روسای جمهوری آمریکا آن را تمدید کرده‌اند.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.