تمرکز جیپ بر روی شاسی‌بلندها

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

جیپ به فلسفه وجودی خود نگاهی دوباره می اندازد. همانند کرایسلر و دوج، جیپ نیز برای پنج سال آینده، خودروهای موجود در برند خود را زیر و رو خواهد کرد و تمرکز بسیاری روی شاسی‌بلندها خواهد داشت. در همین حال، خط تولید خود را به کلاس‌های مختلف خودرو گسترش خواهد داد تا تولید جهانی خود را از ۷۳۲ هزار دستگاه کنونی به ۱/۹ میلیون در سال ۲۰۱۸ برساند.

Jeep Wrangler Polar Edition 2014

Jeep Wrangler Polar Edition 2014

در همین حال که به مدل‌های خط تولید جیپ اضافه می‌شود، جیپ برنامه دارد تا کارخانه‌های تولیدی خود را نیز افزایش دهد. در پایان این پنج سال، جیپ از حالت کنونی که ۵ مدل را در یک کشور تولید می‌کند، خارج خواهد شد و ۶ مدل خواهد داشت که در ۶ کشور مختلف تولید خواهند شد. همچنین با توجه به اعلام ادغام SRT در دوج، مدل گرند چروکی SRT نیز به پایان خود خواهد رسید.

Jeep 2014-2018 five year plan

Jeep 2014-2018 five year plan

  • ۲۰۲۴: جیپ رنگید ۲۰۲۴ اولین مدل تازهی خواهد بود که به خط تولید جیپ وارد می‌شود. این مدل، تقریباً اولین مدل جهانی جیپ محسوب می‌شود که فروش خود را قبل از امریکا، در بازار اروپا آغاز می‌کند.
  • ۲۰۲۴: در پایان سال ۲۰۲۴، جیپ در مدل گرند چروکی، دومین تجدید نظر کلی را پس از معرفی آن در سال ۲۰۱۰، انجام خواهد داد.
  • ۲۰۱۶: در هفتاد و پنجمین سالگرد کمپانی، جیپ برنامه بسیاری برای سال ۲۰۱۶ دارد. مدل‌های کنونی پاتریوت و کومپاس که در آن سال، ۹ سال سن دارند، از خط تولید کنار گذاشته خواهند شد و با یک مدل از کلاس شاسی‌بلند کامپکت جایگزین خواهند شد. همچنین در میانه‌های سال ۲۰۱۶، نسلی تازه از جیپ چروکی عرضه خواهد شد.
  • ۲۰۱۷: جیپ برای این سال، شاید برنامه‌های بزرگ‌تری در سر دارد. یک رانگلر تازه معرفی خواهد شد و همچنین در گام بعدی، یک گرند چروکی تازه نیز خواهیم دید. در بین این دو ارائه بزرگ جیپ، در رنگید یک تجدید نظر کلی صورت خواهد گرفت.
  • ۲۰۱۸: جیپ در انتهای برنامه پنج ساله خود قصد دارد تا مدل گرند واگونر خود با سه ردیف صندلی را معرفی کند.

این احتمال مطرح شده که جیپ در نسل آینده رانگلر از آلومینیوم بهره ببرد. در این صورت همانند فورد F-150 که با استفاده از آلومینیوم، کارایی خودرو به میزان قابل توجهی افزایش یافت، می توان انتظار بهبود در عملکرد همراه با کاهش مصرف سوخت را در رانگلر بعدی داشت. گفته می گردد میزان کاهش وزن تخمینی تا ۴۵۴ کیلوگرم می باشد که تاثیر بسیاری در بهبود قابلیتهای آفرود خودرو خواهد داشت.

۲۲

اردیبهشت


Jeep


مسعود انیس حسینی، مترجم خبرها و مطالب در پایگاه اینترنتی پدال


جیپ اخبار شاسی بلند


فیسبوک


۳ بازدید کننده


مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.