تمپوراى میگو و فلفل

۲۶م آذر ،

با آغاز پاییز، سبزی‌فروشی‌ها از میوه‌های رنگارنگ به سمت انواع صیفی‌جات و سبزیجات متنوع می‌روند. از سوی دیگر هوا رو به خنک شدن می‌رود و شرایط برای مصرف انواع ماهی و میگو در شهرهای غیرساحلی فراهم می‌شود.

برترین مجله اینترنتی ایران

مجله آشپزی ایده آل با آغاز پاییز، سبزی‌فروشی‌ها از میوه‌های رنگارنگ به سمت انواع صیفی‌جات و سبزیجات متنوع می‌روند. از سوی دیگر هوا رو به خنک شدن می‌رود و شرایط برای مصرف انواع ماهی و میگو در شهرهای غیرساحلی فراهم می‌شود. این دستور تهیه ساده ژاپنی از جمله دستورهای غذایی است که در چنین موقعیتی پیشنهاد می‌شود.

تمپوراى میگو و فلفل

مواد لازم برای ۴ نفر:

  •   میگوی درشت: ۱۶ عدد، پاک‌کرده
  •   سبزیجات شامل: انواع فلفل سبز یا دلمه‌ای، قارچ و…
  •   آرد سفید: یک و نیم‌ پیمانه
  •   آب گازدار: یک و نیم پیمانه
  •   نمک و فلفل: به میزان لازم
  •   روغن سرخ کردنی: به میزان لازم

روش تهیه:

۱- آب و آرد را به آرامی با هم مخلوط کرده تا به خمیر شلی دست پیدا کنید. دو نکته کلیدی در تهیه خمیر تمپورا وجود دارد. اول اینکه خمیر را بسیار هم نزنید، همین اندازه که آرد در آب حل شود و گلوله نباشد کافی است. نکته دوم این است که مایه‌خمیر تمپورا باید سرد باشد تا لطیف شود، پس از آب سرد استفاده کنید و حتی چند قطعه یخ بعد از آماده شدن در آن بیندازید.

۲- روغن را در یک قابلمه کوچک روی شعله بسیار داغ کنید. مقدار روغن باید به اندازه‌ای باشد که میگو در آن شناور شود. میگو و سبزی‌ها را در خمیر زده و داخل روغن با شعله متوسط حدود ۴ دقیقه سرخ کرده و در این مدت یک بار آن را پشت‌ورو کنید، سپس از قابلمه خارج کرده و با حوله کاغذی روغن آن را بگیرید.

نکات:

۱- به جای آرد گندم از آرد برنج استفاده کنید.

۲- مقدار آرد را حداکثر تا ۲ پیمانه افزایش دهید.

۳- به جای آب گازدار می‌توانید از ماءالشعیر استفاده کنید.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.