تنش آفرینی جدید جمهوری آذربایجان: به ایران سفر نکنید

در ادامه اقدامات غیرسازنده و غیردوستانه باکو در روابط با تهران، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان هشدار سفر به ایران صادر کرد.

تنش آفرینی جدید جمهوری آذربایجان: به ایران سفر نکنید

به گزارش ممتاز نیوز، جمهوری آذربایجان با صدور هشدار سفر به شهروندان خود توصیه کرد در سفر به ایران احتیاط کنند و فقط در صورت لزوم سفر کنند.

باکو در هشدار مذکور در اشاره به حادثه حمله مسلحانه به سفارت این کشور در تهران در ژانویه که با انگیزه شخصی انجام شد، آن را بار دیگر «اقدام تروریستی» خواند و همچنین با اشاره به محدود شدن نمایندگی دیپلماتیک این کشور در ایران (تعطیلی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران در پی این حمله)، به شهروندانش توصیه کرد در صورت لزوم سفر به ایران، محتاط باشند. 

در این هشدار به شهروندان جمهوری آذربایجان که اکنون در ایران هستند هم گفته شده ملزم به رعایت  مقررات ایمنی هستند. 

در پایان این اطلاعیه خواسته شده افراد برای درخواست‌های کنسولی و سایر موارد با سرکنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز در تماس باشند. 

جمهوری آذربایجان چندی است رویکردی غیردوستانه و تنش‌آفرین را در قبال جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کند و پیش‌تر در اقدامی غیرسازنده چهار کارمند سفارت جمهوری اسلامی ایران را عنصر نامطلوب خواند و ۴۸ ساعت به آن‌ها فرصت داد خاک این کشور را ترک کنند. از سوی دیگر پارلمان این کشور جمعه ۱۸ فروردین بیانیه‌ای ضدایرانی صادر کرد.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.