تنها “خرید و فروش مسکن” راکد شده است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: هم اکنون ما هیچ گونه کاهش قیمتی در بازار نداشتیم بکله تنها رکود در بازار را تجربه کردیم و تنها زمانی می توانیم از توقف فرآیند افزایش قیمت مسکن سخن به میان آوریم که قیمت ها به یک الی دو سال پیش بازگردد.

علی نعمت چهاردولی نماینده مردم همدان و ملایر در خانه ملت، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه هنوز قیمت ها در حوزه مسکن، سنگین است، اظهار داشت: در حال حاضر، ما هیچگونه برگشت قیمتی در حوزه مسکن نداشته ایم بلکه تنها خرید و فروش راکد شده است و این مسئله نشأت گرفته از این است که هنوز تکلیف مسکن تعیین نشده است.

وی افزود: هم اکنون خط اعتباری بانک مسکن بسته شده و این بانک تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار نمی دهد، از این رو همه بلاتکلیف می باشند و بازار خرید و فروش با رکود همراه شده است.

چهاردولی با اشاره به اینکه هنوز حباب مسکن نترکیده است، تصریح کرد: حباب مسکن زمانی می ترکد که قیمت ها به یکی دو سال پیش بازگردد. برای نمونه از تابستان ۹۱ تا کنون حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد افزایش قیمت داشتیم بنابراین اگر قیمت کنونی را، قیمت کف مسکن بدانیم، قطعا به قشر آسیب پذیر و جوانان ظلم کرده ایم.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: کاهش کنونی قیمت ها تنها بروز رکود در بازار است و فرآیند افزایشی هنوز متوقف نشده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.