تنها محل مجاز و رسمی داروهای مکملی داروخانه ها هستند!!

تنها محل رسمی عرضه داروهای مکملی داروخانه ها هستند و تمامی مکمل ها باید دارای برچسب حاوی اطلاعاتی از جمله، نوع مکمل، کارخانه سازنده، شرکت تولید کننده و تاریخ تولید و انقضا باشند.

 

DARO

 

به گزارش”یک پارس” به نقل از باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، معاون غذا و و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با بیان اینکه داروهای مکمل (بدن سازی) جز داروهای هورمونی محسوب می شوند، گفت: به هیچ وجه نباید این داورها از سطح باشگاه بدن سازی تهیه شوند.

 

دکتر ابراهیم صالحی فر با تاکید بر اینکه مکمل ها تحت نظر متخصص تغذیه و یا با توصیه پزشک و یا داروساز مصرف شود، تصریح کرد: عملا در برخی از موارد مصرف مکمل ها غیر منطقی است.

 

وی، استفاده از داروهای هورمونی در کنار مکمل ها را منجر به بروز عوارض جبران ناپذیر دانست و اظهار داشت: اغلب مصرف کنندگان این مکملها را جوانان تشکیل می دهند که چندان به تبعات و عوارض این داروها نمی اندیشند و یا اطلاع کافی ندارند.

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سرطان کبد، بیماریهای قلبی، عروقی، افزایش فشار خون، احتمال بروز سکته های مغزی و نیز پوکی استخوان، کاهش رشد طولی استخوان و کاهش میزان باروری را از جمله مهمترین عوارض مصرف مکملهای دارویی نام برد.

سلامت و زندگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.