تنوع اقوام و ادیان فرصتی مغتنم برای رشد و تعالی کشور است

‘محمدجعفر محمد زاده’ روز سه شنبه در پنجمین سمینار تعامل ادیان، اقوام، مطبوعات و رسانه افزود: تقدیم شهداء، جانبازان و ایثارگران از سوی اقوام و ادیان مختلف در طول هشت سال دفاع مقدس بیانگر دلبستگی عمیق اقوام و ادیان به نظام جمهوری اسلامی است.

وی اضافه کرد: در مواردی دیده می شود، برخی اشخاص ناآگاه تنوع اقوام و ادیان را تهدیدی برای تمامیت ارضی و موجودیت کشور به حساب می آورند در حالی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی، شاهد عکس این موضوع هستیم.

محمد زاده، با اشاره به احترام و جایگاه اقوام و ادیان در دین مقدس اسلام گفت: ملت ایران از گذشته ملت موحدی بوده و دین اسلام را به اختیار پذیرفته است، در دین اسلام از آغاز تاکنون شاهد وجود افراد مختلف از قومیت های گوناگون در کنار یکدیگر بوده ایم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد و اسلامی افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز در مواد و بندهایی مستقیما به این مورد و احترام به ادیان و اقوام مختلف اشاره شده و آمده است که کسی به هیچ عنوان نمی تواند با رفتارهای سلیقه ای به وحدت و یکدلی کشور آسیب برساند.

وی اظهار کرد: در دیدگاه های مقام معظم رهبری و امام راحل نیز بر این موضوع تاکید ویژه ای شده به گونه ای که معظم له در سفرهای خود، زندگی در استان کردستان و آذربایجان غربی را زیباترین جلوه زندگی مسالمت آمیز اقوام و ادیان در یک مکان عنوان کرده اند.

محمدزاده گفت: قوانین موجود در کشور همه برگرفته از دین مبین اسلام و آموزه های مقدس آن است و در راستای برقراری تساوی حقوقی و برادری و اخوت می باشد.

وی، با شاره به فرا رسیدن نیمه شعبان و میلاد امام زمان (عج) اظهار کرد: نیمه شعبان عیدی متعلق به همه هستی و همه ملتها است و اعتقاد به منجی در تمام ادیان وجود دارد و این اعتقاد باعث می شود تا نگاه انسان ها به هستی معنی و مفهوم پیدا کرده و انسان بتواند سختی ها را تحمل کند.

پنجمین سمینار تعامل ادیان، اقوام و رسانه و مطبوعات روز سه شنبه با حضور نمایندگان اقوام و ادیان مختلف در شهرستان ارومیه برگزار شد.

۷۱۲۵/۵۸۳**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۳۲۴۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.