تنیس، دومین ورزش محبوب جهان

به گزارش سه نسل، تنیس، دومین ورزش محبوب جهان ورزشی قابل دسترس برای همه افراد بدون محدودیت سنی و جنسی است.

سن شروع و پایان
کودکان می توانند تنیس را از سن ۸ سالگی آغاز کنند اما پزشکان انجام این ورزش را برای شرکت در مسابقات قبل از ۱۲ سالگی توصیه نمی کنند زیرا میل به آموزش بیش از حد توان برای تبدیل شدن به قهرمان ممکن است به نوعی وسواس تبدیل شود که مشکلات بدنی مربوط به مفاصل، عضلات و مشکلات روحی را در سنین پایین رقم زند.

بعد از سنین ۴۰ سالگی معاینات پزشکی ضروری است به خصوص برای افرادی که کلسترول اضافی دارند یا افرادی که تصمیم به از سرگیری این ورزش پس از یک دوره توقف طولانی دارند.

در سنسن ۶۰ سال بهتر است این ورزش به صورت ۲ نفره انجام شود.

هشدار ها:
این ورزش به نوجوانانی که از اختلالات رشد و هم چنین افرادی که از درد ستون فقرات رنج می برند توصیه نمی شود. در این ورزش باید به فشار خون توجه داشت زیرا حرکات تند و سریع ممکن است به سیستم قلبی – عروقی آسیب زند. در صورتی که بازی شما بد است سعی کنید زیاد بدوید.

فواید تنیس:
تنیس ورزشی کامل است که با افزایش مهارت ،انعطاف پذیری ، هماهنگی حرکات همراه است. فعالیت منظم نیاز باعث استقامت بدن می شود. همچنین این ورزش نیاز به صبر و حوصله فراوان دارد.

مشکلات:
درد آرنج شناخته ترین درد رایج در تنیس می باشد که به دلیل التهاب تاندون آن می باشد وممکن است در اثر حرکت نامناسب و یا مواد نادرست به کاربرده شده در ساخت راکت ایجاد شود.

مشکلات رایج دیگر شامل آسیب مینیسک، پیچ خوردگی مچ پا، التهاب تاندون آشیل، آسیب عضله همسترینگ، و درد های کمر می باشد.


جدیدترین مقاله های بهداشت و سلامت

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.