تهدیدات کره شمالی تبلیغات رسانه‌ای است

۲۰فروردین۱۳،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: تهدیدات کره شمالی در حد رسانه‌ای و تبلیغاتی باقی خواهند ماند و به نظر نمی‌رسد که کره شمالی بدون اجازه چین دست به یک عملیات نظامی علیه کره جنوبی و پایگاه‌های آمریکا در کره جنوبی بزند.

“حسن هانی‌زاده” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تهدیدهای کره شمالی علیه کره جنوبی و آمریکا، گفت: کره شمالی به دلیل شرایط خاص سیاسی و تحریم‌هایی که علیه این کشور اعمال شده است، تلاش می‌کند تا یک فضای امنیتی بر شبه جزیره کره ایجاد کند تا از این محاصره و انزوای سیاسی خارج شود.

وی با بیان اینکه تهدیدات کره شمالی در حد رسانه‌ای و تبلیغاتی بوده ادامه داد:  به نظر نمی‌رسد که کره شمالی بدون اجازه چین دست به یک عملیات نظامی علیه کره جنوبی و حتی پایگاه‌های آمریکا در کره جوبی بزند.

این کارشناس سیاست خارجی خاطرنشان کرد: درگیری‌های لفظی و مانورهای کره شمالی در حد تبلیغات رسانه‌ای باقی خواهد ماند، مگر آنکه اتفاق جدیدی رخ داده و آمریکا و کره جنوبی بار دیگر در آبهای شبه جزیره کره، دست به مانور دریایی بزنند و به کره شمالی تعرض کنند که در آن صورت کره شمالی هم واکنش نشان خواهد داد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.